drevning renegade 800 -06a

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Hej jag har beställt ett 19 kuggars drev till skotern nu, det som var original var 21/43 och nu ska de bli 19/43 kommer jag behöva byta kedja?
hur blir maskinen med denna drvning nån som har erfarenheter?

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Det ska gå bra med org. kedjan.

Jag petade dit 20/43 förra helgen och fick korta min kedja för att få någorlunda samma vinkel på den..

Bästa investeringen jag gjort på denna skoter iaf..
Remnötningen jag hade förra säsongen är som bortblåst, skivorna på variatorerna är svala numera..
Och satan så rapp den blev :D

Däremot kan det nog vara bra med ett v-kit anpassat för den körstil man har då variatorerna växlar ut bra mycket tidigare nu..

Last edited:

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Vill inte verka uppkäftigt, Men du "öhlman" säger att du drevade ner din skoter förra helgen. Hur kan du då redan nu dra slutsatsen att den inte drar lika mkt rem? :hmmmm2:

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Vill inte verka uppkäftigt, Men du "öhlman" säger att du drevade ner din skoter förra helgen. Hur kan du då redan nu dra slutsatsen att den inte drar lika mkt rem? :hmmmm2:
Helg för mig är fredag när jobbet slutar.. Tog drygt en timme att byta och skruva ihop.. Det är mer än sju dagar sedan just nu..
Sju lediga dagar kanske ska tilläggas :D

Min maskin åt remmar tidigare.. Skidorna lättade aldrig från marken..

Vid inslagsvarv skrek den och samma om man tröck fullt medans man låg på halvgas..
Svarta ränder på primären trots att man rengör inför varje tur..
Nu är det bara ett j*vla bett, och svala skivor på variatorerna motför stekheta tidigare..
(jag kör på samma rem nu som innan drevningen)
Att den är för högt drevad från fabrik är då min slutsats..

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Med drevning 19/43 skall du ha 72 L kedja för att få så optimal kedjelinje som möjligt.