Dreva om F7 -04

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Tjena tänkte dreva om F7an så han blir rappare. Vad är det för drevning org. Sitter back på den om de spelar nån roll. Vad ska man ha ?


Vad ska man ha för drevning tycker ni ?
Vart får man tag i grejerna ?
Hur hög styrhöjjare går de att ha utan att behöva byta nått ?

Några andra tips ? är helt standard.

Tack på förhand.:)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
std är 24/39 , jag körde min med 22/41 men den vaknade inte till liv för än jag monterade pipa , kil och munstycke i slangen , ...
när jag trimmade mer har sen kört med std drevningen .. jag har 1" högre styre men det går att montera högre , en Boss dyna gör underverka och får nästan skotern att kännas "modern"
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
kn racing , bengans motor mfl , den ger ca 5 hk till å svarar bättre , pipan jag nämnder är bikeman stealth , dynan är minst en dm högre smalare snyggare och hårdare
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
köp inget kit utan justerbara vikter , den slöaste F7a jag någonsin kört '(klart sämre än std) hadde just ett sånt kit tillsammans med en M7 drevning för att nämna hur dåligt det kan fungera om man inte har den std .......
jag körde min med till början med 05/06:ans 75 g vikter vilket funka riktigt bra
 

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
kör med ställbara daltonvikter hårdarefjädrar sec lager luft trottle och grenrör och lätt filad i motorn i crossfire 7an.. går riktigt bra .
 

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
köp inget kit utan justerbara vikter , den slöaste F7a jag någonsin kört '(klart sämre än std) hadde just ett sånt kit tillsammans med en M7 drevning för att nämna hur dåligt det kan fungera om man inte har den std .......
jag körde min med till början med 05/06:ans 75 g vikter vilket funka riktigt bra

Okej då¨skippar ja kittet då =)