dreva ner tnt ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Tänkte dreva ner min tnt lite för at få bättre botten drag !
Min fåga är: hur många kuggar kan jag växla ner innan jag behöver en ny kedja ? Skulle vilja växla ner till 19/49 !

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Jag har edan växlat ner 2kugg eftersom jag har slängt på en matta med 44kammar :) Men jag vill växla ner några kugg till.
Behöve jag ljustera om variatorerna något ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
mjo men mycket svårare att installera :p och dyrare för man behöver ju endel specialverktyg för att montera ett v-kitt. Men jag ska skaffa ett sådant till nästa vinter , men då lämnar jag in skoter för att få det monterat.

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Jag skulle nog inte vilja köra med -3 på minsta med orginal kedjan... visligen om du går upp på stora samtidigt så kan det ju funka. Men jag anser det är bort kastade pengar...Blir den inte piggare om du bytter till orginal slutburken då? :D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kan nästan lova att den går bättre mer orginal burken genom hela registret än med en eftermarknads burken.

Så tyckte min kompis också. Så sålde han sin eftermarknads burk och då gick skotern mycket bättre genom hela registret. Den gick bättre från botten med eftermarknads burken men sen på toppen så tappa den ganska mycket med eftermarknads burken. Men det märkte man inte förens han böt tillbaka.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
kan väl stämma med vissa eftermarknads burkar men det är ju botten vrid jag är intresserad av så :) jag tycker inte att topeffekten är så viktig .

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
kan väl stämma med vissa eftermarknads burkar men det är ju botten vrid jag är intresserad av så :) jag tycker inte att topeffekten är så viktig .
Med risk för att låta oseriös, skaffa en annan skoter om du ska dra ved...

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
hehe nä jag ska inte dra ved men jag vil att skotern ska axa tokhårt från noll och upp till typ 100-120km/h fortare än så behöver den inte gå :)
och att den ska slita upp skidorna nästan för lätt :)

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
jag kanske skulle pröva att bestycka ner motorn lite ? typ ner till 410 mj ? För nu är stiften blöta och svart bruna typ ?