Dragkrok Switchback -07?

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Funderar på att skaffa dragkrok till en Polaris Switchback-07
verkar finnas 2 varianter, en "svensk" och en "amerikansk"
Den amerikanska byter man ut bakre stången mot en med hål för dragkrok
Den svenska låter man befintlig bakre stång sitta kvar och så monterar man en stång innanför med fäste för krok, men man måste då borra hål i chassiet, vilket man inte behöver med den amerikanska versionen då man använder befintliga hål.

Nån som har någon erfarenhet vilket alt. som är bäst:confused:
Fick höra av åf att den "svenska" skulle vara starkare konstruktion

Varför dragkrok? ville kunna dra 2 familjemedlemmar i en pulka
det kommer iof inte att bli så ofta
:ciao:
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Jag har den Amerikanska modellen på min RMK 900 och den Svenska modellen på min andra RMK och kan säga med säkerhet att den Svenska är 100ggr bättre.

Jag säger som föregående skribent köp den Svenska för det är kvalitet.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag har den Amerikanska modellen på min RMK 900 och den Svenska modellen på min andra RMK och kan säga med säkerhet att den Svenska är 100ggr bättre.

Jag säger som föregående skribent köp den Svenska för det är kvalitet.

Har du lust att lägga upp en bild som man får se hur det ser ut med tex den svenska,,är det den svenska man behöver ta upp extra hål i chassiet?
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
När man säger ta upp exta hål i chassiet låter det som värsta projektet..

Tar nog 2 minuter att borra hålen
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Har du lust att lägga upp en bild som man får se hur det ser ut med tex den svenska,,är det den svenska man behöver ta upp extra hål i chassiet?
Jag har skotrarna i stugan så jag kan inte fota nu.
Men som Pontus Sandberg säger så är det grymt enkelt att montera den Svenska och det medföljer bra beskrivning om det nu är den modellen so jag har.
Den har förstärkningsplåtar till bandtunneln som man poppnitar fast.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
När man säger ta upp exta hål i chassiet låter det som värsta projektet..

Tar nog 2 minuter att borra hålen

Förstår att det inte är besvärligt, men jag tänkte så här, att den dagen man måste sälja kan det ju vara bra att ha den i originalskick dvs utan dragkrog (om man nu väljer den amerikanska versionen)..Men det verkar ändå att man ska satsa på den svenska varianten då, för man vill ju inte ha nått klent som går sönder som dom i pulkan blir drabbad av.

Tack för alla svar hittills.
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Jag har Polaris orginal, funkar kanon att dra pulka (Brännan) med. Men det är klart, jag skulle nog inte hänga på ett timmersläp bakom :hahaha:. Men den är inte till för det heller.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag har Polaris orginal, funkar kanon att dra pulka (Brännan) med. Men det är klart, jag skulle nog inte hänga på ett timmersläp bakom :hahaha:. Men den är inte till för det heller.
Du har alltså den amerikanska versionen, där man tar bort bakre bågen
för att sätta dit en båge med krok? Nä, jag ska inte dra något timmersläp

Har du lust att lägga upp en bild vore jag tacksam
 
Last edited:

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
har den varianten man skruvar fast och borrar hål för med orginalbågen kvar, tror det är den ni kallar svenska, men denna kom i en polaris kartong så tror denna är roginal med men två olika varianter att vällja på

ser mycket fint ut ytterst få hål att borra och smidig
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Jag har inte sett den svenska tidigare men nu har jag gjort det
Tack för länken, nu såg jag
Inte den Svenska modellen som jag har.
Ytterrocke produktion tillverkar dom dragen som jag har på mina Polarisar.
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
ja det gör du ett på vardera sida, sitter med två bultar på vardera sida ena bulten sitter i samma hål som ordinarie båge och det främmre hålet får du borra dit simpelt tog ca 10 min att montera, OBS nu sitter detta drag på en rmk 900 05. men skillanden ska väll inte vara så stor.

köpte detta på kalix maskiner i luleå