Dra pulka med en Mxz 600!

lynx 535

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Hej!!

Har blivit farsa och min fru vill ju följa med ut på skoterturer ibland hon också men hon måste ju förstås åka i pulkan, för att jag fortfarande ska kunna få njuta av skoteråkning så undrar jag om det fungerar bra att dra en pulka med min ski-doo mxz 600?
 

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
RE: Dra pulka med en Mxz 600!!

det går nog finfint, så länge du inte har ett tillslag på 5500, en 600 är ju en ganska snäll maskin!, jag har dragit pulka med en machz å det gick då bra.
 

lynx 535

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
RE: Dra pulka med en Mxz 600!!

Tackar!!

Är det inte lätt att den gräver ner sig eller är inte det nåt problem, har högkamsmatta och undrar om det kan ställa till nåt problem?
 

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
RE: Dra pulka med en Mxz 600!!

nja, som vanligt så bör du undvika lössnö, dels för att kälken oftast har smalare spårvidd än skotern, gräver du en djup ränna så finns ju risken att kälkens ena skida går ned i spåret = vältning
Men på leder så är det inget problem det är bara ett + med högkam. Sätt en lite mjukare fjäder i primären så kan du dra i väg utan ryck.
 

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
RE: Dra pulka med en Mxz 600!!

en nackdel förresten , högkammarna sprätter ju en del....om det spelar någon roll beror ju på om du ska dra en täckt pulka.
 

lynx 535

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
RE: Dra pulka med en Mxz 600!!

Tackar!!

Har en stor täckt kälke så sprutet hamnar väl förhoppningsvis inte i kälken, skulle tro att den mesta åkningen med kälke kommer att ske på fina leder, skogsturerna får man väl ta när man är själv.
 

lynx 535

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
RE: Dra pulka med en Mxz 600!!

Du kanske vet hur jag ska fästa dragkroken då? såg en universial dragkrok men vet inte riktigt hur jag ska fästa den, vill ju inte bli ståendes på fjället med en kälke utan dragkrok?