Drömskotern för dig?!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Den jag har med nåra små modifieringar. Högre kammar (har 32 nu), dimondrive (om det är möjligt att ha det på den) och kanske en 800CC EFI.

Okej, nu är det så här att jag måste skriva igen! Vid de förra inlägget visste jag inte vad ja ville ha egentligen. Däremot är jag mer lr minre helt säker nu!

Ska vi komma på en org maskin så är de utan tvekan en Crossfire 800 2010 med en 44mm matta

Men ska vi kolla på vad det mest troligt blir här näst så blir det en en Crossfire 800-07/08 med lite godis.

Så de ska alltså vara en:
Crossfire 800
med 144'' förlängningar och en bra matta på mellan 44 och 51mm kammar
nya korta och höga dynan
nya styrstången med teleskophöjaren och nya styret
svart huv och buk
bygga om fotstegen och bakdelen av tunneln till nya avslutet och använda mig av både baklyse och stänklapp från nya designen.
huvgaller, flyscreen ruta, grepplister och lyftbåge i en speciell grönfärg
och sen till slut ett par betterboards.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Min drömskoter har sen 2006 varit en Apex MTX med turbo, tror jag redan har skrivit det här. Men nu är det så att nya Polaris Rush RMK ser riktigt grym ut och tror den kommer bli riktigt spännande med turbo, så vette fasiken om den inte kommer ta förstaplatsen från Apexen, time will tell.
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Jag skulle vilja ha en skoter som ser ut som en original Et250 och väger max 160 kg.
Sen skulle den ha en motor med E-tec tekniken, fast på bara runt 40 hk, så att den skulle dricka 0.8 l hårdkörning.
Stötdämpningen skulle man kunna ha Yamahas termosar (inbyggda snyggt i chassit så dom inte syns mer än rören som går till skidorna), eller i värsta fall bladfjädring för att spara på vikt.
Boogien skulle vara en sån ny Yamahaboogie utan spiralfjädrar (fox float eller vad det är), fast nedkortad för att passa 256 cm matta och med orginal et-boogiehjul, och med 15cm markfrigång, (för att behålla utseendet) som skulle kompenseras med typ en 44mm kammars matta.
Men det svåraste kravet att uppfylla är att den måste låta som en riktig Et250: boooooooooouup booouuup
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
en 300 hästars summit xp vore ju inte helt fel.
en som fungerar bra alltså.


men nöjjer mig med en utan turbo som inte racklar och äter rem.
drömma kan man ju;)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Phazer Mtx 151 med 700 motor som ger ca 100-110 hk gärna mer men måste ju vara lite realistisk
 

grop

Välkänd medlem