Djupsnö

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Innan snön kommer vill jag nog ha ett istäcke på alla sjöar och vattendrag innan snön kommer, men normalt dom senaste vintrarna är det inte körbart tidigast i början på feb här i timrå trakten och då menar jag att det är tillräkneligt med snö att preppa lederna med.
 

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Just innan jul är det före man man kan ju börja köra redan kring december ivf här i Skellefteå, man får inte vara så petig...
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Kommer aldrig å bli nån snö före jul söder om polcirekln då de e så j*vla varmt............
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
man kan ju iaf hoppas att det blir mer snö när den väl kommer för förra året var det ju ingen höjdare att äga en bergsklättrare
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Vintern som var här i mittsverige tycker jag var den bästa på flera år...när den väl kom. Om man dessutom räknar bort veckan i januari då det regnade. Annars var det ju nästan i snitt -8 grader per dygn.
 

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
33
Västernorrland
Men herregud kan ni sluta klaga så ***** mycket. Ni snackar ju bara gojja, i vintras gick det att köra December (JA HELA), Januari, Februari, Mars, April (JA HELA) dvs 5 månader underbar vinter med max djup på 112cm snö.

Å jag bor i södra ångermanland som ni ser, närmare kusten t.o.m.


Känns som att folk bara klagar å klagar å klagar å sen ska alla hänga på å sen har fanimej ingen vettiga grunder. läs lite ***** statistik innan ni börjar grina.

LÄS lite metrologisk statistik som jag gör, jag gick in och läste sen sparade jag allt viktigt i en mapp så börjar folk tjata kollar jag i mappen och ser att allt är normalt..

6 senaste vintrarna har det inte vare nå fel på här!


GRR VA SUR MAN BLIR Å DEPPIG NÄR ALLA SKA KLAGA KAN NI SLUTA DET GÅR ENDÅ INTE ATT PÅVERKA VÄDRET
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Men herregud kan ni sluta klaga så ***** mycket. Ni snackar ju bara gojja, i vintras gick det att köra December (JA HELA), Januari, Februari, Mars, April (JA HELA) dvs 5 månader underbar vinter med max djup på 112cm snö.

Å jag bor i södra ångermanland som ni ser, närmare kusten t.o.m.


Känns som att folk bara klagar å klagar å klagar å sen ska alla hänga på å sen har fanimej ingen vettiga grunder. läs lite ***** statistik innan ni börjar grina.

LÄS lite metrologisk statistik som jag gör, jag gick in och läste sen sparade jag allt viktigt i en mapp så börjar folk tjata kollar jag i mappen och ser att allt är normalt..

6 senaste vintrarna har det inte vare nå fel på här!


GRR VA SUR MAN BLIR Å DEPPIG NÄR ALLA SKA KLAGA KAN NI SLUTA DET GÅR ENDÅ INTE ATT PÅVERKA VÄDRET
WORD!
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Säger nog lika om läget förra säsongen här i Gästrikland med. Vet man var sugen och skoterlös tidigare men jag körde då Edgen ifrån Jan-April.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Men herregud kan ni sluta klaga så ***** mycket. Ni snackar ju bara gojja, i vintras gick det att köra December (JA HELA), Januari, Februari, Mars, April (JA HELA) dvs 5 månader underbar vinter med max djup på 112cm snö.

Å jag bor i södra ångermanland som ni ser, närmare kusten t.o.m.


Känns som att folk bara klagar å klagar å klagar å sen ska alla hänga på å sen har fanimej ingen vettiga grunder. läs lite ***** statistik innan ni börjar grina.

LÄS lite metrologisk statistik som jag gör, jag gick in och läste sen sparade jag allt viktigt i en mapp så börjar folk tjata kollar jag i mappen och ser att allt är normalt..

6 senaste vintrarna har det inte vare nå fel på här!


GRR VA SUR MAN BLIR Å DEPPIG NÄR ALLA SKA KLAGA KAN NI SLUTA DET GÅR ENDÅ INTE ATT PÅVERKA VÄDRET
Så du bor i södra ångermanland? okey..bra...för jag bor 2 km från gränsen till ångermanland (i medelpad) så vi bor ganska nära varandra då. Kan säga att snön kom högst en vecka före jul i vintras men efter det var det kanon. Förutom regnveckan.
 

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
33
Västernorrland
Så du bor i södra ångermanland? okey..bra...för jag bor 2 km från gränsen till ångermanland (i medelpad) så vi bor ganska nära varandra då. Kan säga att snön kom högst en vecka före jul i vintras men efter det var det kanon. Förutom regnveckan.
Regnade inte en enda gång hela vintern för oss, snön kom 2:a December.
Kom ihåg att sånt kan skillja rätt mycke lokalt..

Jag är väldigt noga med att skriva ner sånt, håller koll på ting och jämför m.m
Du verkade inte ha så bra koll direkt "högst en vecka innan jul" det är lätt att det blir fel när man inte skriver ner, å väldigt lätt att det glider iväg åt det negativa hållet som folk tycks gilla (?)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Men herregud kan ni sluta klaga så ***** mycket. Ni snackar ju bara gojja, i vintras gick det att köra December (JA HELA), Januari, Februari, Mars, April (JA HELA) dvs 5 månader underbar vinter med max djup på 112cm snö.

Å jag bor i södra ångermanland som ni ser, närmare kusten t.o.m.


Känns som att folk bara klagar å klagar å klagar å sen ska alla hänga på å sen har fanimej ingen vettiga grunder. läs lite ***** statistik innan ni börjar grina.

LÄS lite metrologisk statistik som jag gör, jag gick in och läste sen sparade jag allt viktigt i en mapp så börjar folk tjata kollar jag i mappen och ser att allt är normalt..

6 senaste vintrarna har det inte vare nå fel på här!


GRR VA SUR MAN BLIR Å DEPPIG NÄR ALLA SKA KLAGA KAN NI SLUTA DET GÅR ENDÅ INTE ATT PÅVERKA VÄDRET


Lilla gubben innan bu börjar lipa och statestik hit och statestik dit så kanske du borde ta och tänka på att alla i sverige inte bor på samma ställe som du och här i umeå där jag bor VAR DET LITE SNÖ och i Arvidsjaur där jag kör ännu mer var det LIKA LITE SNÖ!! så tänk till ett par varv till innan du börjar skriva en hel uppsats

sen kanske det finns olika definitioner på lite snö men jag kommer från Boden och om man gjämför med de andra ca 20 vintrarna jag kört skoter så var det LITE SNÖ där JAG körde skoter
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
där jag bor var det då också lite snö i vinter, på sin höjd (notera att jag menar som ALLRA mest) var det 80cm, var lite mer på en del ställen. brukar normalt ligga på 1+ meter.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Regnade inte en enda gång hela vintern för oss, snön kom 2:a December.
Kom ihåg att sånt kan skillja rätt mycke lokalt..

Jag är väldigt noga med att skriva ner sånt, håller koll på ting och jämför m.m
Du verkade inte ha så bra koll direkt "högst en vecka innan jul" det är lätt att det blir fel när man inte skriver ner, å väldigt lätt att det glider iväg åt det negativa hållet som folk tycks gilla (?)

Ja var bor dudå? Härnösand? Minns att ni fick en halvmeter snö minst under en natt, ska kolla upp i dagboken när jag orkar när jag tog första turen med skotern Jag också.

Kollade på mätaren nyss och det är 16 grader och klockan är 00:50. Det bådar inte gott. Men det svänger ju konstigt. För några dagar sen var det 3 grader på morgonen när man drog iväg till skolan. Skulle vara kul med någon vinter då snön kom i slutet av november som den brukade göra när man var liten.
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Här i Kovland utanför Sundsvall så var det då bästa vintern på dom 5 år jag bott här! Först kom det ca halvmetern strax före jul som nästan regnade bort tror det försvan 30cm sedan slog det om och blev kallt å då kom det närmare metern med riktigt skönt puder som varade största delen av vintern så det blev många jeepdunkar som gick åt denna vinter.
Helt klart lysande vinter här!:D
 

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
Du E33T hörde att de hadde snöat hoss er typ förra veckan eller nått? är de så?
Ja de lär väll ha smält bort nu men då kanske de inte tar så lång tid innan de börjar igen?