Diverse funderingar kring Renegade 600 HO 2004

Dannelind42

Aktiv medlem
2 mar 2008
94
0
6
Har några funderingar och hoppas på lite svar :)

Har ett tomgångsvarvtal på 3200 konstant, dvs den pendlar inte.
vad är normalt för denna motor? vart kan man justera tomgången?

Boggifjädrarna verkar slut, har renoverat boggidämparna men det
behövs bara att man trycker lite hårt på bågen bak så får man den i botten
detta måste väl innebära att fjädrarna är slut? någon som har tips på vart man hittar fjädrar till en rimlig slant? ska man köpa original eller förstärkta? kanske någon som sitter på ett par fjädrar i bra skick?

Min skoter har gått 820 mil och vad jag vet är kolvar aldrig bytta, kan man
kolla kondition på dessa med ett komptest? när bör man byta kolvar? en del säger 600 mil en del säger att man kör lätt 1200 mil, hur bör man tänka?

Om jag ska montera styrhöjare på den, måste jag då förlänga kablar eller räcker samtliga?

Har monterat SLP PP skidor och tycker den är väldigt spårkänslig, nåt tips på vad man kan göra för att minska detta?


tacksam för så många svar som möjligt! har letat runt på forumet men inte hittat alla svar som jag ville ha.
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
http://i138.photobucket.com/albums/q270/scuba_steve_dootalk/carb1.jpg

Ser du skruven i framkant på förgasaren? Den med en fjäder på.. Den justerar du tomgången på. Varmkör motorn och ställ tomgången till kring 1500-1800rpm. Ang dämparna, kolla runt på blocket ifall du hittar dämpare från en rev 440, blir STOR skillnad, men då förutsätter ju det att dem heller inte är slut.. Har för mig att jag läst att man ska köra med kring 15mm toe-out på slp skidorna för att få bort den värsta spårkänsligheten.