ditt bästa skoteräventyr?

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum

wirex

Medlem
20 jul 2005
24
0
1
36
Arvidsjaur
Silly Bear skrev:
hehe...för mig blir det nog en summit 600 eller 670 eller en tidig rmk så jag har nog inte någon större chans mot en rmk 900

jag körde mycket där när jag var mindre med släktingar sen blev det lite mindre när man flyttade hemifrån skaffade bil å sånt då fick skoterplanerna ligga på is men i år då är det äntligen dax för en skoter

var far ni och klättrar på akkanolke jag har ingen större koll när vi var där körde dom alltid upp för leden där som går rakt upp från bilvägen

det finns alltså nån bra lössnö sida att köra uppför där?

jag såg nån skoterfilm som hetter "power of akka" eller nått sånt men jag kunde inte riktigt placera var på berget dom körde
hehe 900:an hade jag bara lånat.. kör en rmk 600 själv =)
det finns en så kallad rågång som går på andra sidan (mot stenträsket) det är rätt brant, men det går =) och de beror också på vem som kört tidigare.

tror inte ens dom är på berget i den filmen :p nedanför däremot
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
tar du dig upp med 600an där?

vore lite kul att fara och försöka lite i vinter vi har ju stugan där så man brukar vara runt rätt mycket där men jag hittar inte sådär överdrivet bra däromkring

har du några tips på fler ställen att fara och klättra på i den området?
 

wirex

Medlem
20 jul 2005
24
0
1
36
Arvidsjaur
Silly Bear skrev:
tar du dig upp med 600an där?

vore lite kul att fara och försöka lite i vinter vi har ju stugan där så man brukar vara runt rätt mycket där men jag hittar inte sådär överdrivet bra däromkring

har du några tips på fler ställen att fara och klättra på i den området?
Självklart, med 51" kammar så tar man sig nästan överallt =) i och för sig farsan som körde upp med den, men han är sämre förare än jag.

Näe, till och med jag kör vilse ibland. Har man bara gps är det lugnt ;)

Nja, kan inte säga säkert.. Men det finns, det kan jag lova.. Gäller bara hitta dom =)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
det låter ju najs jag å brorsan har tänkt köra till akka nån sväng där i vinter och leta nått bra ställe att klättra på sen blir det nån sväng upp på lefats fjället där finns det också några bra backar har jag för mig

det blir nog en gps i vinter om jag ska hitta däromkring annars blir det väl att jag sitter nere på sjön nedanför stugan eller så har jag kört iväg alldelns för lång så jag får ringa K4 så dom får komma och leta efter mig... ;)
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Silly Bear skrev:
Akkanolke det e berget där tv masten står va?

där brukade jag vara å rejsa rätt mycke förr om åren...kanske blir nån sväng iår också när jag köpt skoter
Där har man hårda minnen från skidåkning med vita blixten :) vore dock trevligt att få slida med skotern på dom vidderna.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Fjällen i Kvikkjokksområdet är riktigt fina... Bara ungefär 2-3 mil ovanför Årrenjarka. Riktigt roligt med fina dalar med mycke puder, viktigt att vara i rätt tid då. Lite tidigare på sesongen!

Kan garantera det varmt!