Dilemma 153" / 162"

stenman500

Välkänd medlem
20 okt 2009
174
1
6
Örnsköldsvik
Hej! Kom in lite sent i bytes tankarna, och hos ÅF där jag tänkt handla skoter blir det eventuellt svårt att skrapa fram en 153" men 162" fanns till förfogande.

Har egentligen aldrig tänkt/känt behovet av en längre skoter än 153" eftersom jag tycker att det är en optimal längd (6 år på 2010 m8 153"). Men om det visar sig att det blir svårt att skrapa fram en 153" så står 162" och hägrar.

Skotern i fråga är nya M8000 Hardcore.

Körningen sker mestadels i fjälls. Teknisk skogskörning och en del hopp

Har aldrig kört 162" och har därmed inte någon uppfattning kring hur pass mycket dem skiljer sig åt.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag har aldrig jämfört mellan Arctics modeller, men Polaris motsvarande tycker jag att det är rätt stor skillnad på, framförallt i smidighet.
Självklart är det bättre framkomlighet med den längre modellen, men ärligt talat är det kondition som jag upplever som det största hindret när jag kör-inte mattlängd.
Om jag skulle byta ut Polarisen jag har idag skulle jag inte byta till en längre, blir det svaret till någon hjälp..?
 

stenman500

Välkänd medlem
20 okt 2009
174
1
6
Örnsköldsvik
Jag har aldrig jämfört mellan Arctics modeller, men Polaris motsvarande tycker jag att det är rätt stor skillnad på, framförallt i smidighet.
Självklart är det bättre framkomlighet med den längre modellen, men ärligt talat är det kondition som jag upplever som det största hindret när jag kör-inte mattlängd.
Om jag skulle byta ut Polarisen jag har idag skulle jag inte byta till en längre, blir det svaret till någon hjälp..?
Tack för svar! Blir inte en 162".. alldeles för nöjd med 153" så jag kan inte hitta någon anledning till att införskaffa en längre!