Diablo till 850?

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
https://www.ibackshift.com/article/850-g4-summit-196.asp

Där har ni information av dynamo Joe. Han håller väl på än, ramperna ni har samt vilket nivå ni kör på kommer ju styra mest. Så ex. High altitude ramp 967 samt köra på sea level som vi gör i Sverige med 2017s summit kommer vi ha en viss vikt.. osv...

Rent krasst så bör faktiskt BRP Sverige ta sitt ansvar och se till att vi har rätt ramp på skotern.. sen ställer man in variatorns karaktär med pivot bultarna med vikter.

Boondockern kommer med förra årets ramp för sealevel 951... Årets ramp för 2018 års summit är en helt ny sealevel ramp 990.

Vi får väl se vad "hela" kittet är om han skickar helix, fjädrar osv. tror han är "klar" enbart med pivot bultarna av det jag har läst.
 

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
DJ är helt färdig med sitt kit. Har dock leverantörsproblem så man får ställa sig i kö...

Vet du vad har han för kitt? Är det komplett med ramper och fjädrar? eller kör han med pivotvikterna utifrån vilka ramper man har?
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
DJ är helt färdig med sitt kit. Har dock leverantörsproblem så man får ställa sig i kö...
MJM Powersports AB
den 3 november ·

Succén med Diablo variatorkit är nu äntligen tillbaka på marknaden igen med svensk distributör!

Tillhör utan tvekan ett av de bevisat bästa variatorkiten på marknaden som verkligen gör en rejäl skillnad jämfört med original setup.

Några fördelar med variatorkitet:
Riktigt snabb backshift
Snabbare gassvar
Lägre remtemperatur vilket medför längre livslängd på remmen
Ökad möjlighet att åka "rulle"
Håller det optimala varvtalet perfekt oavsett före och höjd när kittet är rätt injusterat

Vi har variatorkit till Skidoo och Lynx 600, 800 och nya 850.

Något som vi också är stolta över är att vi erbjuder service även efter köpet, dvs vi hjälper till att svara på just dina frågor om några frågetecken skulle uppstå.

Vi har även möjligheten att hjälpa till att montera ditt Diablo variatorkit mot ett pristillägg.

Priser: 850 E-tec 4990:-, 800 P-tek/E-tec 5490:-, 600 E-tec 5490:-

Tveka inte att höra av er vid beställning på 0970-66699

Vid tekniska frågor så ring Fredrik på 076-7751215

Vi söker återförsäljare, hör av er till oss!
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Är det någon vänlig själ som kan posta en bild på vikterna som följer med Diablos kit till 850?
Jag utgår från att det är Heelclickers vikter men har inte lyckats hitta någon bild på hur dom ser ut till nya variatorn
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Det är samma heelclicker vikter som till typ polaris.

Jag ska prova polaris 10-vikter i min när tid finns över.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Men stämmer hålstorlekar och liknande? Har inte BRPs egna vikter mycket större hål för bulten då dom har någon clickerfunktion där?
 
Reactions: hedlundzx

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Ska vara samma storlek då en bekant har kört 10-vikter i sin RS med p-drive.

Ja i org rampen är det stort hål just för clicker funktionen men den försvinner ju även med heelclicker vikterna.

Tanken var tidigare att komplettera mitt egna ”v-kitt” med heelclicker vikter. Men jag är lite rädd för den lösa hälen dom har. Det har hänt att den gått av och lossnat. Därav har jag tänkt prova med 10-vikter istället. Men tiden har inte funnits och jag är nöjd med hur maskin går nu. Men mera toppvikt skulle öka livslängden på remmarna.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Finns ju varianter utan ledad häl. Beror lite på vad som ryms rent fysiskt i variatorn.
Bästa kvaliteten på vikter jag sett är Supertip. Brett justeringsspann också.

Polaris 11-serie av vikter tar i mer från botten. Brukar passa bra på bottenstarka maskiner. Snavar du över ett sånt set så testa!
 
Reactions: Najad

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Jag har fått ett set 10-70 vikter. 70g kommer nog vara på tok för lätt men jag ska använda dom först att laborera med. Då kan man sedan köpa de som är justerbara med magneter om resultatet skulle bli bra.

Jag gillar inte 11-serien. Iallafall inte då jag kört med dom i Polaris. Och 10-vikten är tyngre i toppen just där jag behöver vikt.
 
Reactions: Najad

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Snötoken. provade du nått mer med 10-70 vikterna?
Lite nyfiken på att testa åka polaris vikt även jag.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Nej tiden har tyvärr inte funnits att prova.

Har haft maskin inne på uppdatering och har då fått nya 966 ramperna så ska prova med dom först. Ska vara liknande kurva som 990 men drygt 4g tyngre.
 

MiQuel

Aktiv medlem
29 jun 2017
85
24
8
Malung
snötoken varför kör du ej ramperna som följde med i kitet? Funderar själv på ett diablo kit. Är de värt att köpa, med andra ord, är de någon "wow" faktor? Vilket tillslag tror ni på, 3500 eller 3900? För och nackdelar? Gillar att de går att mys åka som de är original, tillslag 3000-3100
 
Reactions: snötoken

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Därför att jag inte har något diablo kit. Kör med ett ”kit” jag själv provat ut. 😉

Ska man köpa ett färdigt kit så är väl diablo kiten bäst. Och nog är det skillnad jämfört med en original.

Angående tillslagsvarv så hade jag gått på det högre. Men det är ju personligt. Kör själv med tillslag på 4300-4400rpm.
 

MiQuel

Aktiv medlem
29 jun 2017
85
24
8
Malung
Jaja Okej! Ja då misstolka jag det.
De låter bra högt, men ja vet inte, enda erfarenheten ja har av högt tillslag är på en freeride -11, enda som hände va är de smällde till onödigt hårt o så hände de ändå inte speciellt mkt. Inte jämfört med 850n iaf, vart en jävla till wow faktor att byta maskin.