Dess är värdelöst Hjälp!!!

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
var uppe i mora idag och lämnade in skotern för att få en ny dess nyckel pga att den gammla har bråkat.
Killen på versktaden fick ingen ordning på problemet då det inte gick att ansluta datorn från dess boxen den fick ingen signal.
Vad ska man ta sig till?
Säsongen närmar sig och jag är orolig att detta kan bli ett problem!

Hjälp någon!!!:eek:hwell:
 

Nadde

Medlem
16 okt 2012
12
0
1
Åland
jag hade liknande problem på min mxz 600 sdi och trodde det skulle lösa sig med en ny nyckel och åkte till skidoo utanför gävle och dom fick inte heller kontakt med databoxen och sen åkte jag till mora till mulle på m performance och han fixade den på några minuter. och slapp byta nyckel :)
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Re: Sv: Dess är värdelöst Hjälp!!!

jag hade liknande problem på min mxz 600 sdi och trodde det skulle lösa sig med en ny nyckel och åkte till skidoo utanför gävle och dom fick inte heller kontakt med databoxen och sen åkte jag till mora till mulle på m performance och han fixade den på några minuter. och slapp byta nyckel :)
:) ja lämna inte en skidoo till dom säljer skidoo, utan lämna den till Mulle som vet hur dom funkar:madgrin::bigsmile:
 

Myzkoo

Välkänd medlem
3 sept 2012
484
6
16
Örnsköldsvik
Hur funkar den där dess'en egentligen? Vad händer om man pluggar ur kontaktstycket och sätter en bygel på kabestammen?
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Vet inte om det hjälper någon men brorsans maskin (skidoo) larmade för nyckeln och la av å hade sig. Han va tom å fixade en ny nyckel. Fick tips om att köpa nytt batteri då det kunde ställa till det. Men när inte det hjälpte så kollade jag över den lite och hittade en "huvudsäkring" som satt på pluskabeln precis bredvid batteriet. Kontakten där var helt grön av ärg och fick dålig kontakt. Gjorde rent och la på lite kopparpasta på ytorna. Maskin funkade klockrent efter det. Även med den gamla nyckeln.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Vet inte om det hjälper någon men brorsans maskin (skidoo) larmade för nyckeln och la av å hade sig. Han va tom å fixade en ny nyckel. Fick tips om att köpa nytt batteri då det kunde ställa till det. Men när inte det hjälpte så kollade jag över den lite och hittade en "huvudsäkring" som satt på pluskabeln precis bredvid batteriet. Kontakten där var helt grön av ärg och fick dålig kontakt. Gjorde rent och la på lite kopparpasta på ytorna. Maskin funkade klockrent efter det. Även med den gamla nyckeln.
låter som att din bror har en skoter som legat på någon sjöbotten =)
 

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
jag får prova m performance sist var jag vid görans motor.
Bara att bita i det sura äpplet och bege sig till mora igen :D tråkigt att bo i fjollträsk under vintersäsongen!
 

Svepet

Aktiv medlem
4 mar 2011
64
0
6
Norsjö
Har samma på min (mxz 600 -00) dock så kollade min ÅF med gamla datorn så vi ska kika med nya datorn och ev. en ny dess