Delning 2,52-3?

Alex_x

Välkänd medlem
22 jan 2009
206
0
16
Skärvången
Tjenis, nu e de så att jag har hittat en matta på bengansmotor till min mountain max, 38x358x57. problemet va bara de att vid närmare granskning såg jag att delningen var 3.0".

Det sitter väl 2,52 orginal på mm? går det ändån eller måste jag byta drivhjul till ett 3.0"?

om jag måste byta så hittade jag ett på stenmarksmaskin, 8t nonslip med 3.0" delning men det stog inte till vilken skoter det var så jag vet inte om den passar till min mm....

Vad tror ni om det hela?
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
borde vara 2.52 jaa..fast jag är inte helt hundra..men 99% är ja de:)..
du måste då byta drivhjul jaaaa..
de kommer inte alls funka med dom delningarna helt enkelt..
de du kan göra för att veta om de passar är å mäta din drivaxel (antar att den är sexkantig) då mäter du bara hur tjock den är och så står de mått på hemsidan hur stort hålet är.så ser man ganska snabbt om de passar eller inte...

du hittar ingen annan matta med rätt delning då?
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
den där mattan som Bengans Motor har skulle jag vara rädd för att skaffa..
tycker det är smartare att kliva upp ett steg till en 38-365-2,52 ist.

eftersom kammarna är så stora så kan det bli en obekväm körning på led. sen är det ju mer förlust om kammarna snärts av på bengans matta ist för en annan matta med mindre paddlar.

och en 57mm får du inte in heller i tunneln.. du måste isf skaffa mindre drivhjul.
personligen skulle jag skaffa mig en 365s matta antingen 44mm/51mm kammhöjd
 

Alex_x

Välkänd medlem
22 jan 2009
206
0
16
Skärvången
den där mattan som Bengans Motor har skulle jag vara rädd för att skaffa..
tycker det är smartare att kliva upp ett steg till en 38-365-2,52 ist.

eftersom kammarna är så stora så kan det bli en obekväm körning på led. sen är det ju mer förlust om kammarna snärts av på bengans matta ist för en annan matta med mindre paddlar.


och en 57mm får du inte in heller i tunneln.. du måste isf skaffa mindre drivhjul.
personligen skulle jag skaffa mig en 365s matta antingen 44mm/51mm kammhöjd
Ja men problemet är att jag inte har hittat nån till bra pris... om jag inte minns fel så var det du som sa att orginal mattan till mm kostade 7 tusen nånting men orginal mattorna har nu gått upp i pris så den kostar 8500:- nu

Egentligen så vill jag ha en 358:as matta men det tycks vara omöjligt att få tag på, kan du hjälpa mig att leta reda på en skapligt billig 358 eller 365 matta så är du snäller?
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
Ja men problemet är att jag inte har hittat nån till bra pris... om jag inte minns fel så var det du som sa att orginal mattan till mm kostade 7 tusen nånting men orginal mattorna har nu gått upp i pris så den kostar 8500:- nu

Egentligen så vill jag ha en 358:as matta men det tycks vara omöjligt att få tag på, kan du hjälpa mig att leta reda på en skapligt billig 358 eller 365 matta så är du snäller?
jag skulle ha kosta på en 365 iaf.. då det finns bättre gummiblandning å större sortiment att välja på..
men det är bara att goggla på olika försäljare på mattor. vet att www.duells.se har en 365 med 51 höjd på kammarna iaf.
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Har en XTX Turbo
Köpte en Challenger extrem 38*365*51 med 2,52 delning full klippad från USA. Hade den hemma på 10 dagar och sparade 3000:- Betalade i förväg via paypal......$825 shipped
Kört 350 mil i blandade snö förhållande och mattan är som ny.
Mycket nöjd....En positiv sak är att skidorna slits nästan inget....Dom är mestadels riktade mot himlen..

http://richmotorsports.com/store/index.php
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
Har en XTX Turbo
Köpte en Challenger extrem 38*365*51 med 2,52 delning full klippad från USA. Hade den hemma på 10 dagar och sparade 3000:- Betalade i förväg via paypal......$825 shipped
Kört 350 mil i blandade snö förhållande och mattan är som ny.
Mycket nöjd....En positiv sak är att skidorna slits nästan inget....Dom är mestadels riktade mot himlen..

http://richmotorsports.com/store/index.php
hittar inte mattan längre.. tagit bort dom lr?
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
hittar inte mattan längre.. tagit bort dom lr?
Jag hittade inte heller mattan jag ville ha så jag mailade till..........sales@richmotorsports.com

Hello.. I am from Sweden. And i like to by an track to my Yamaha Nytro XTX. 144"¤15¤2 Pitch 2.52.
> Challenger extreme.
> Track and Shipping= Dollar????

Fick svaret

hi urban
it would be $825 shipped.let me know if you need one.thanks rich