Dags för ny maskin!

Urjan

Välkänd medlem
27 jul 2008
138
0
6
Luleå
Hej.ska nu köpa ny skoter,det lutar mot antingen en iq 440 eller rev 440 men det är ju det att dem är så j**la törstiga.

Vill höra för och nackdelar av ngn som har ägt eller äger ngn av dem maskinerna.

Kom gärna med förslag på vad ni tycker jag ska köpa då jag kör mycket puder,hoppar och får gärna gå bra på led, kort eller lång spelar ingen roll,gärna inte så extremt törstig och kan tänka mig att lägga ut ca 60.000 max


tack på förhand :) Bjuder på felstavningar osv
 
Last edited:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag tycker du antingen ska välja en Snopro 440 -05 och uppåt. Eller en IQ 440. Jag har ägt båda maskinerna och måste säga att det var 2st roliga maskiner. Sköter man dem väl så håller de för allting. Av dessa 2 skotrar tycker jag att Arcticen var bäst. Riktigt rapp, underbar körställning och chassiet var hur tåligt som helst. Jag monterade även en extra kylare bak på min Snopro iochmed att jag körde till och från på led. IQn var också en perfekt lekskoter. Fjädringen var stenhård och det gillar jag!
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
har själv ägt både snopro 440 och iq 440 och mellan dom två maskinerna så var snopron roligare hopp och lek maskin.
så satsa hellre på en snopro än på iq.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
har för mig runt 3L milen vid ganska hård körning.
sen med kolvarna beror helt på hur du kör men runt 150-200 mil körde jag men de lättaste sättet är ju att komp testa den nångång ibland då ser du när de är dax.