Dålig effekt i värmarna Nytro

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Köpt mig en 13' Nytro å tycker de e väldigt dålig kräm på högsta läget på handtagsvärmarna, funkar bra när man kör sakta i skogen men kommer man ut på öppna ytor så e de som att dom int orkar hålla värmen.
Hört att flera som har lagt av helt som har fått de utbytt.men int läst om klen värme.
Fler som upplever samma?
 

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Har en Nytro TTX och det stämmer verkligen vad Freddson skriver. Har även ett stort problem då mitt högra handtagsvärmare är ur funktion, kul kan man tycka på en år 13 maskin.
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
har en nytro -13 jag med och högra handtagsvärmaren har lagt av nu så här efter 60 mil, otroligt störande
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Kom ihåg att ni får ut nya värmare på garantin.. Bytte bägge mina på garantin. Om dom går sönder såklart..
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Styret är ihåligt, jag fyllde mitt med byggskum utan att märka någon skillnad innan jag köpte Yamaheater.
Yamaheater är en styrbox man parallellkopplar med handtagsvärmarna, som lurar skoterns cpu.
Enklast är att du googlar på funktionen, då jag skriver detta på mobilen.
Funktionen är perfekt iaf, har haft det monterat i tre år nu utan problem.
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
ok va som jag misstänkte då,tänkte de kunde hjälpa lite till en billig peng,blir vell då att beställa yamaheater ist då,
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag undrar om det är samma system som på Phazern. Jag har nämligen omkopplat mina så dom är parellellkopplade i stället för i serie ( eller om det var tvärtom) funkar kanon och jag har kört ner mot -25gr utan problem. Dock har ju jag handskydd som skyddar lite också. Jag kan inte minnas att jag ens behövt köra på högsta värmen hittills ens