Då har man gjort bort sig?.

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
Avböjer kommentarer som "skyll dig själv" och så vidare.

Köpte en skoter från en stor firma i mitten av Sverige,bor själv långt upp i norr.
Fin på bilderna och i bra skick för sin ålder.Ny servad!....

Får hem skotern,helt okej yttre skick.öppnar huven och mötts av en skitig motor.oljig på variator sidan,dyngigast på förgasaren,tror dock att det kommer från oljebehållaren då jag inte hittar något synligt lekage från motorn.konstigt nog.
En del löv har den också i baljan.förvaringsfacket har även x antal begagnade tändstift/el kablar.Blir förvånad att hitta det och tar det som en varningssignal.

Startar skoter och den låter riktigt bra,inga missljud eller liknande.tar skotern på en liten tur runt gården.öppnar huven igen och får se att det är färsk olja runt avgasportarna...
Tar ytterligare en tur efter leden den här gången för att kolla hur den växlar.
Märker då att hastighetsmätaren inte funkar!.
Nu är det för mig helt klart att ingen så kallad "Service" är gjort på den skoter.

Kontrollerar då om vajern har lossnat,nej den sitter fast i bägge ändarna.tar även och kollar luftburken,rikligt med klibbig olja och några löv ligger där i!!!.
Vet inte riktigt vad jag vill ha ut av den här tråden.Men att "stora" firmor kan sälja rent skräp är nu för mig ett faktum.

Tur att man har distansköpslagen att luta sig imot.
Skotern åker tillbaka om nu inte säljaren kan/vill bjuda på reparation samt en riktig service av den lokala verkstan.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad är det för skoter&årsmodell?trist att det är som det är, men har du pratat med ägaren som haft den före firman du köpt den av?

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
Det är en Polaris -01.
Det som irriterar mig är deras beskrivning som en "fin skoter".
Ska ta bilder i morgon för dokumentera mitt missnöjen angående skotern skick.
Vill inte namnge firman då jag hoppas dom kommer att sköta det här snyggt och smidigt.