Dämpare

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Hej passar Framdämparna från en Ski-doo 600 rs 2013 till min Lynx rave 600 -09

Hittade helt nya på ebay och skulle vilja dra hem dom
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Finns det ingen som vet något om detta? Det är vell samma chassi som på de andra ski-doo moddelerna och det ser ju inte ut att vara någon skillnad mot lynx re-x (inte kollat så noga)
Men är det samma längd? Och storlek på bulthålen
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Vet att det sitter TA 36 HP-Gas i min nu men jag kan inte hitta vad det sitter i rs:n
Efter lite mer letande så ser jag att det är Kayaba men vad :S?
I x-rs 2013 sitter det "KYB Pro 40 R EA" samma i rs:n?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Rs och XRS dämpare ser likadana ut men det skiljer lite inuti. RS-dämparna passar men är någon cm längre än dina Lynx orginal för Lynx hade nån tgeori om att begränsa skidtrycket med lite kortare dämpare.
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Ok
Men det ska vell inte kunna bli ett hellvete att köra med dom för det va? Och så stiger priserna på dämparna nu :/ och det är över 1 dag kvar av tiden
Om jag inte vinner aktionen på dom (troligen inte) Så har jag också kikat på dom som sitter på lynx e-tech:n (600 och 800 mm
Det är ju kyb så det är inte skit ialla fall. Men varför är det så svårt att få tag i gegagnade dämpare till de nyare maskinerna för folk lär vell skrota, kommer nog jag göra efter alla ruffriders filmer mm haha :D
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
asså va fan jag bjuder men så fort jag lagt budet så kommer det upp en ruta som säger att nån bjudit över mig samma sekund ju :S

Tur att det inte är helg så man sitter här dretfull och ska buda över alla haha