Dämpare ultra-96

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Halloj!!!
Har en Lynx cobra ultra 96a som tjejen far runt på:).
Men boggie dämparna suger ju som sagt å då är min fråga.
Vad är d billigaste Att köpa nya dämpare å försöka höja upp fanskapet lite el är det en ny boggie som gäller?
Tjejen vill byta skoter men jag tycker d är synd för ultran går jävligt bra och BILLIGT.Men d måste göras nå åt fjädringen.....
Kom med tips!
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Blir dock lite svårt eftersom jag ej äger svets el har d kunskaperna...Tänkte mer på att kanske byta dämpare el smälla dit en annan boggie...
Att smälla dit en annan boggie blir ju dubbelt så jobbigt, om du inte har en som passar precis. Plus blir de ganska mycke dyrare..
 

N.I.B.

Medlem
22 maj 2009
36
0
1
Tänkte sätta dit en ny matta på skotern, en lynx cobra ultra -96, hur höga kammar kan man som högst ha på denna modell?
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Tänkte sätta dit en ny matta på skotern, en lynx cobra ultra -96, hur höga kammar kan man som högst ha på denna modell?
ta en träkloss som du kapar i önskad höjd, 32,38,44 eller vad du nu tänkt dig, lägg den på mattan emellan kammarna, häng upp boggin och dra för hand runt mattan, då ser du om den styper i tunneln eller ej:)
 

vwcarl

Medlem
22 jan 2010
14
0
1
Sverige
Tänkte sätta dit en ny matta på skotern, en lynx cobra ultra -96, hur höga kammar kan man som högst ha på denna modell?
:hello:
Jag har bytt till en 32mm matta, inga problem å bättre grepp! Tror inte du får på värre, gjorde klosstestet förra säsongen innan mitt byte!

Hoppas att "frugan" blir nöjd!
 

N.I.B.

Medlem
22 maj 2009
36
0
1
Ok, så du behövde ine modifiera något när du smällde dit mattan med 32 mm kammar? har du någon aning vad det sitter för matta på den här skotern original?
 

vwcarl

Medlem
22 jan 2010
14
0
1
Sverige
Oj, längesen man var inne!
Ett svar ska du få om du inte redan hunnit byta...

Jag behövde inte modifiera för kamhöjden, dock var mattan lite längre så jag var tvungen å flytta boggien bakåt.
Ungefär 2-3cm bakåt...

Original sitter det väl en 3200x380x19 matta tror jag...

Jag satte dit en 3250x380x32 Ripsaw matta!