Dämpare till 400 SKS

POLARIS__400

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
sveg Sverige
Hej!
Jag undrar vilken dämpare som passar mej bäst?
Jag åker i lössnö,gropig led,plan led.
Vilken dämpare skulle passa mig bäst?
Jag har funderat på Skoterbutikens dämpare runt om,Hur är dom?
Även tips på andra dämpare..
 

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
Har en fox gas på min fungerar bra. men jag
har shimsat den mjukare när jag servade den.
Huvudsaken att dämparen är renoverbar då kan
man ändra om första inställningen skulle vara fel.På skidorna har jag Öhlins men de är i hårdaste laget men jag har inte renoverat de än.
 

diablo666

Välkänd medlem
1 jan 2000
198
0
6
Borlänge Sweden
Det är inga fel på dämparna som kommer från skoterbutiken.
Den stötdämparen kommer med all sannolikhet från Sno Pro som gör bra dämpare för "normalanvändaren" oavsett om du köper hydraliska eller gas. Det beror på hur mycket pengar du vill lägga, jag själv skulle välja gas.....

Man kan inte jämföra Sno Pro dämparna med Fox och Öhlin mfl men man betalar ju därefter också. Det är möjligt att Sno Pro har en dämpare som är värre men det vet jag inte.....

bla skoterbutiken, Rinab kör i princip med delar från samma fabrikant, Sno Pro, Dayco, Kimpex, Winderosa, Sportech + många fler det finns även återförsäljare som beställer piratdelar om man vill ha som också kommer från dom här tillverkarna.

Kolla prisskillnaden,
Rinab har fler gasdämpare att välja mellan) mellan skoterbutiken och Rinab, jag tror att Rinab har ett större utbud.......ivarjefall om man tittar på deras hemsidor


Life´s a bitch then you die.
Diablo
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Dämpare.....

:)

Oavsett vilken dämpar fabrikat du väljer så köp INTE en olje dämpare !!!

OLJE dämpare fungerar endast i lodrätt montage !!
och som alla vet så inne i en skoter boggie så ligger/halvligger 99% av alla dämpare !!
Vilket gör att OLJE dämpare är helt förkastligt för skoter bruk !!

Försök att få tag i någon beggagnad "FOX" dämpare som suttit original på någon äldre XCR-440 av tidig 90 tals modell etc etc