cylinderpackning REV 800 -03

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
Nån som vet vilken orginalpackning man ska ha till cylindern?

finns ju hur många som helst & välja på....
Dum som man va så slängde man gamla packningarna för ett tag sen =)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Enligt min handlare så går det inte att se någonstans. Jag gjorde samma misstag nämligen.
Jag köpte den tjockaste för att vara på den säkra sidan. Går säkert att mäta upp på nått vis, testa att fråga din handlare.
 

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
enligt min handlare så går det att se vad för packning man har haft, det är antal hål man räknar, vad det nu e för hål villsäga...
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Längst fram på packningen (mellan cylindrarna) så har du 4-8 st hål,( oftast så är de 6st till 800)... det ser ut som små små hål som är stansade där.. du säger hur många hål det är till ÅF, så får du en likande packning =)

/F
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Kör med en 6 håls (är väl typ standard) jag har för mig att de som är ännu tjockare kostar mycket mer.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. när jag bytte topppackningen så inspektera jag även kolvarna och lyckades så klart att rivasönder cylfot packningen som då är "custom" till min motor, hur custom den egentligen är vet jag inte.. men jag fick ok från kelsey att köra på en 5a.

De jag ville komma till var att de brp folk jag ringde och snacka med när jag jagade en ny packning (umeå, vännäs, dorotea, strömsund) sa att varje motor är individuell, att med kniven mot strupen kunde de inte säga vilken jag man ska ha om man "ska ha till en rotax 800"..

Utan för att svära på de så skulle motorn (portar och tjosan) mätas upp och därefter skulle man kunna säga vilken packning man skulle använda..

men ja.. du har ju fått tips av många här nu i tråden så jag tänkte mest inflika en egen erfarenhet mer än en rekommendation om vad du ska ha.. ;-)
 
Last edited: