cudney variatorkitt?

rev_fluffy

Medlem
26 jan 2009
48
0
1
annan fjäder, andra ramper och ställbara vikter på pinnarna. men vad gör pinnarna? vikterna? vad är skillnaden på tyngre vikter och lättare vikter?
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Nu får ni rätta mig om jag har fel! ;)
Pinnarna håller i vikterna och vikterna justerar du genom att ändra på clickern om du har ställbara vikter från cudney.?

Ju tyngre vikter du har desto mindre orkar den varva, om du drevar ner skotern så kan du vikta på lite mer för då drar den hårdare. Sätter du dit för tunga vikter så orkar den inte växla ut och den varvar för lite.
Sen är det väl tvärtom om du sätter dit lättare vikter.

Som sagt, rätta mig om jag har fel!
 

rev_fluffy

Medlem
26 jan 2009
48
0
1
min varvar 8000 just när man trycker till sen lägger den sig på 7500 vilket är alldeles för klent. vet inte hur många hästar jag tappar på detta. men de har inte gjort något eftersom jag håller på å köra in mina nya kolvar. någon som har nån fundering på hur länge jag ska ta de lungt? bara halvgas osv..

ställskruvarna står på 2 på primvariatorn så där går det att åtgärda maxvarvet men sen när jag gjort de så är det kanske dax för variatorkitt också. har drevat om från 22-43 till 19-45 men känner inte så stor skillnad. 800n orkade bra på orginaldrevningen.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Finns några trådar om inkörning men kör som du brukar fast håll inte jämngas längre stunder eller pressa på sjön.

Ställ clickern på läge 3 eller 4 så får du upp varvet :)