Crosshojar och skoterleder

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Jag undrar var som finns i huvudet på de som kör oregistrerade motorcyklar (crossmc) på skoterlederna, vet de vad de ställer till med om något skulle hända?
Oförsäkrade=ekonomisk ruin
Stoppa crossåkarna från att köra på skoterlederna, det är mitt råd!
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Finns alltid endel som åker på skoter spår.. själv håller jag mig till bana på både träning/tävling...
De ni pratar om att hojarna inte är försäkrade stämmer inte.. jag åker en crf 450 och den är helförsäkrad kostar 3,5tusen per år. då är det ungifär samma försäkring som på en skoter fast jag har även transport försäkring ( t.ex tappa den av släp så får ja ut )
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Kör aldrig på skoterleder med cross, föredrar skotern i detta fall. Men har min KTM 400 helförsäkrad vilket betyder att jag även har trafikförsäkring om det skulle hända något när man åker.
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
MarkusX skrev:
Kör aldrig på skoterleder med cross, föredrar skotern i detta fall. Men har min KTM 400 helförsäkrad vilket betyder att jag även har trafikförsäkring om det skulle hända något när man åker.
Du har troligtvis samma försäkring som mig då?
Men att inte cross åkare kan hålla sig utan för skoter leden finns IS-banor i dom flesta städer även byar där folkrace/rallycross håller till och tränar. vi får träna med dom om vi bara frågar..

Själv lämnar jag alltid cykeln hemma och sätter mig på skotern, mer bekvämt och lagligt..
smäller det med en motorcross ( även om den är reggad ) på skoter led med en skoter eller något annat finns ju även folk som går på skoter leden ( lite iriterande ) så får du ju en j**** massa skit på dig.. så hålle er på banor så blir alla nöjda ! :)
 
E

Ej medlem/Inloggad

Xeon skrev:
Finns alltid endel som åker på skoter spår.. själv håller jag mig till bana på både träning/tävling...
De ni pratar om att hojarna inte är försäkrade stämmer inte.. jag åker en crf 450 och den är helförsäkrad kostar 3,5tusen per år. då är det ungifär samma försäkring som på en skoter fast jag har även transport försäkring ( t.ex tappa den av släp så får ja ut )

Förtydligande!
Det är ju naturligtvis TRAFIK försäkring som gäller, att den är stöldförsäkrad lär ju knappast hjälpa.....om det sker en "trafik"olycka
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Sant..

men varför inte bara lämna crossen hemma och köra skoter? har man ingen skoter kan man hålla sig på bana eller andra lagliga ställen.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Finns många argument både för och emot cross efter leden, men det är olagligt och därför borde man inte köra men det är kul som fan. Bara man kör i mitten blir det inte så irriterande om man kör skoter efteråt. Då blir det ju värre spår av alla ***** hästar som går på lederna..

Har själv kört cross nån gång efter leden och är det hårt, halkigt o framför allt guppigt och kurvigt är cross att föredra, mkt skönare och inte lika drygt, men skoter är mer allsidig dvs du kan köra på fler ställen plus att det är lagligt. Så därför håller man sig mestadels till det. Visst, det retar folket men man får tänka sig för och man vet ju att det finns viss risk att bli anmäld så...
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
tycker själv att spåren inte är nått större problem, kör ändå väldigt lite på leder.

hästar ger en massa påtthål som är värre
 
E

Ej medlem/Inloggad

?

Håller med till fullo, crossare hör hemma på på crossbana och inte på en skoterled.

Jag bor själv i Norrfjärden (Piteå) och vi har ett stolpskott här i byn som håller på med crosskörning efter leden och gräver spår kors och tvärs över leden och precis bakom ett villa område *smart* det kommer säkert att sluta med att nån skoterförare kör på honom i mörkret!!! och det är så jäkla onödigt om det slutar så men jag hörde på OK/Q8 här i byn att det är några som har anmält personen i fråga och en hade varit snabb nog att även få ett foto på den personen samt crossaren.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Ledkungen: Var själv ute idag och kul som satan var det! Man kör ju ifrån alla skotrar utan problem och det är skönare dessutom.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Vem vet att de är lite crosskörning? de kanske gått överstyr o blivit mkt? ;)

blizzard skrev:
börja gnälla hos polisen för lite crosskörning.. smart. mycket bra för grannsämjan..
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Ledkungen: Har en Honda CR125 -00 med trim avgas, reeds och lite annat kul :p

Det blev inte alls några spår, eller inga som va nåt att klaga på iaf.
Jo jag kör också bara när det är fruset, annars är det inte kul. Då kör man hellre skoter.

Men vad kör du för hoj då?