Crossfire lr M-serie?!

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Hej

är på väg att skaffa mig en ny skoter, står i valet mellan AC crossfire eller M. kör nästan uteslutande lössnö. känns som om det lutar mot en M men är inte säker.

vad har ni att säga om maskinerna hur funkar dom, för nackdelar mellan maskinerna? finns det något speciellt man ska kika efter? tittar på modellerna mellan 09-11

uppskattar snabba svar! :)
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Det känns som att du besvarat din egen fråga redan..crossfiren går bra i lössnö, men M är gjord för lössnö. Typ;)
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Personligen skulle jag inte valt en 09a. HO motorn kom ju 10. Kör du uteslutande lössnö känns som Cf går bort. Men det är helt klart en trevlig skoter i lössnö dock saknar den detdär "sista" som man ibland behöver.
Dock är den ju betydligt roligare/trevligare senare på säsongen när det börjar bli hårt och det kan hända att man ska styra iväg på en touringsväng.

Det är iaf min uppfattning.
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
jo HO motorn lockar helt klart. Jo jag tror att det lutar mot en M trots allt, bor i fjällen så. Vill mest bara höra mer om båda maskinerna så man kan bygga sig en uppfattning, har testat båda modellerna men dock för lite för att få en riktig uppfattning :)