Crossfire Alt. Assault

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
har snöat in mig på dessa modeller, skulle vilja ha lite hjälp, vilken hade ni valt och varför?

handlar om -09 och -10 modeller.

Assault, hur är det riktigt med den motorn?

Crossfire, tycker sällan man läser något dåligt om dem, stämmer det?
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Känns väl som lite smått skilda maskiner. Crossfiren fungerar både på led och utanför. Känns väl knappast som assaulten e kanonmaskin på led. Speciellt inte på våren. Sliter nog sönder kammarna värre än crossfiren. Men ska du åka mycket löst och hoppa. Assault. Annars crossfire. Båda är rediga maskiner och fungerar bra enligt mig.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Känns väl som lite smått skilda maskiner. Crossfiren fungerar både på led och utanför. Känns väl knappast som assaulten e kanonmaskin på led. Speciellt inte på våren. Sliter nog sönder kammarna värre än crossfiren. Men ska du åka mycket löst och hoppa. Assault. Annars crossfire. Båda är rediga maskiner och fungerar bra enligt mig.
mattan på assaulten är den hållbaraste mattan på marknaden med höga kammar, kört 260 mil med min och inte en ända kam är skadad. motorn på min assault går också som en klocka fungerar skitbra.

har en assault med extra allt till salu också. mycket tillbehör följer med.
 

Eekhoorn

Aktiv medlem
30 mar 2010
50
0
1
Örnsköldsvik
skulle lätt välja crossfiren, har heller aldrig hört nått dåligt om den så det är ett självklart val för mig men det är du som bestämmer:)
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Skulle ta CF:en vilken dag som helst,för jag vet hur bra den är.
38-mattan är GRYM men en 57-matta står högst på önskelistan.
Tar lite bränsle och har ett gassvar långt bättre än Assaulten,men Assaulten är oxå en kanonskoter om du lyckas få en med en bra motor.
Verkar vara lite lotto det där???
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Japp det som är problemet, verkar ju finnas endel Assaulter some gått många mil utan problem.

Men som det verkar nu blir det en CF8 om man hittar någon, finns ingen som står rätt nära vill inte åka ner till Stockholm och hämta en.

nöjd med din -10?
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Lyfter denna tråden lite.
Var helt bestämd på en C8 -10 men har fått ett mycket bra pris på en Switch/Assault -11 skiljer inte många kronor dessa 2 emellan, undrar lite vad tycker ni att man ska gå på?

Om det skulle vara av betydelse så är det 50+ kam på båda och nerdrevat.

Vore tacksam för lite hjälp så kanske man kan få handla och va glad så här under semestern.

Richard