Crossfire 7,8 -06 eller warrior -06

bobbo2

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
ånge sverige
har ett problem vill ha en fyrtakts hybrid och jag är ett arctic freek!:rock:

fördelar och nackdelar crossfire7/8 vs warrior

notera att warrior är från 06 inte äldre
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Kan tyvärr inget om Artica maskiner men en Warrior hade jag ifjol.

Fördelar:

Motor...herrejösses vad den går det känns som att kraften aldrig vill ta slut (vilket den givetvis gör:hmmmm2:)

Stötdämpare och boggie....funkade bra för mig som kör sportigt men inte är någonvettvilling som aldrig släpper gasen eller kollar om jag ka nhoppa 20m. Underbar komfort och mycket lätt att justera efter man hittat rätt i grung inställningarna.

Framkomlighet....hade aldrig några problem att spåra eller surfa runt i pudret men den skulle bli mycket bättre med en högre lamhöjd än orginal´s 32mm. Sedan ska man komma ihåg att den inte är någon mountain.

Kvalité....Yamaha säger allt OSLAGBAR:aetsch:

Soppaförbrukning...tog mer än min 04:as Warrior jag hade före och låg mellan 1,6-2L beroende på framfart och före.


Tyckte det var besvärligt att leda bort avgaserna vid pulk dragning samt vid fastkörning så får man det rakt i ansiktet:hmmmm:

Betydligt besvärligare att meka i än en 2-taktare men å andra sidan öppnade jag aldrig huven i det ärendet:rock:

Varför har jag då bytt....säg det:bawling:

//Danne
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
säger väl inte så mycket om skotern i sig......jag kan nog köra fast med en dubbelbandare om jag vill i spåret från din korta lynx.
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Då skulle jag påstå att det är skit bakom styret för ingen kommer någonsin att övertyga mig om att en kort Lynx tar sig längre i pudret än en Warrior. Sedan kan man alltid göra ett misstag och misslyckas men det behöver ju för den skull inte vara representativt för modellen. Och mitt svar kvarstår med tanke på skoter modell så tar den sig bra fram.

Danne:bootyshake: