cross styre??

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Jag har en indy 500 96:a. Hand och tumvärmare sitter på styret. Jag är lite sugen på ett cross styre men ja undrar om de går, och om du nu skulle gå vars skulle man då he hand och tumvärmar knapparna??
 

Boda

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Borlänge
Det flyttar du bara över till det nya cross-styret allt elektroniskt. Det enda du kanske behöver byta är till ett par nya handtag (annan tjocklek på rören)
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Joo de e klart men hur snyggt blir de..Passar knapparn in??För att knapparna är som bryggor med en hi & lo funktion.
 
E

EK

varför skulle det vara svårt? om sladden är för kort är det ju bara att förlänga den.
eller vad menar ni
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
De är de om de blir snyggt me knapparna??De är de ja undrar..
 

Cobra_583

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Norsjö Sverige
Jag skulle föreslå en styrhöjning samtidigt!! Va e de för tjat jag hör om knapparna? de e ju bara att skruva om de till nya styret och om kabel inte räcker så förlänger man den! däremot styrskyddet kan bli trassligt att få dit med en höjning av styret!! men de blir f**n så mycket bättre och stabilare än original styret!!
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 04-Mar-03 kl 12:10 PM (CET)]ok alla som är så fiffiga, jag vet inte hur hantagsvärmare fungerar för jag har aldrig öppnat ett skoterstyre.
Kan nån vara så snäll att berätta hur det fungerar och ser ut?
 
E

EK

om du har typ gummi handtag så tar du bort dom och sätter handtags värmarna runt styret och sen bankar du på gummi handtagen om du inte har sånna så tror jag inte dom handtagen är så dyra.
 

Cobra_583

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Norsjö Sverige
Men om du tar bort handtagen så ser du ju hur det ser ut och sen är det bara att lista ut hur det funkar. Handtags värmarna är lindade runt styret och kablarna går in i mottorummet....