"Cougar" , som hopp skoter ?

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Ja, men bara upp till 3,62m.
Längre hopp resulterar obönhörligen i att chassiet knäcks strax under tanken och att den lilla gummiplutten på hel/halvljusomkopplaren lossnar! ;)
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Jag har haft en cougar och det är ingen hoppar maskin, den är lätt hanterlig och så men chassie och dämpare är barar skit, jag antar att du menar -93 som är på blocket;)?
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Varken Cougar eller Phazer är väl några SFX-maskiner direkt,men av dom två skulle jag satsa mer på Cougarn. Jag hade en -93:a en tid i världen,och med Öhlinare i framvagnen var det faktiskt hyvsad fjädring!
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
[Yamaha]Strand skrev:
Men har hört att många hoppar med phazer i ramp o hopp så den verkar hålla eller?!
Hört att nån hoppat ramp med en Ski-Doo citation,så visst GÅR det!
Frågan är om det är att rekommendera?!
Tror fortfarande fjädringen är bättre på en Cougar!
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
MrMunken skrev:
Satsa cougar, men uppgradera fjädringen ganska rejält!!
Ja,exakt!
Oavsett vilken skotermodell vi snackar om i den här ålderskategorin,10-15 år gamla skotrar,så är nog INGEN lämplig att hoppa ramp med utan en rejäl uppdatering på fjädringsidan. Dels så kan man inte jämföra deras konstruktion med dagens fjädringsväg,och dels så har tidens tand i dom flesta fall mattat den lilla fjädring som en gång var,så "upgrade" är ett måste.
 

Trumpeten

Aktiv medlem
18 maj 2005
80
0
6
Iggesund
det är nog inte den bästa hoppskoter du kan hitta, en indy, hellst en xcr tål nog mycker mer spö än en cougar! trots lägre fjädringsväg!
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Trumpeten skrev:
det är nog inte den bästa hoppskoter du kan hitta, en indy, hellst en xcr tål nog mycker mer spö än en cougar! trots lägre fjädringsväg!
Precis! Med höjd fjädring så är dom helt okej att hoppa med.
 

Trumpeten

Aktiv medlem
18 maj 2005
80
0
6
Iggesund
angående indy

men för guds skull köp fotstegsförstärkare, är ingen storhoppare, men indyns fotsteg viker sig som as ändå! dom är balanserad och så att hoppa med, det vet jag iaf!
 

x2m19

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Umeå Sverige
Skulle kört på nån xcr eller liknande precis som skrivits. Phazer är enligt mig en av de mest överskattade skotrarna på marknaden.
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
jag har en cougar 93 tycker det är den bästa skotern jag har haft jag har en 32mm matta och kimpex gas dämpare i boggien och så andra dämpare fram från en 00 as jävligt rolig skoter:)
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Kul trådlyft, alltid roligt att se gamla inlägg man gjort... :p

Bara sex dar ifrån att vara prick tre år sen också...