Cougar går inte på full gas?

julle1

Medlem
12 mar 2011
48
0
1
SESE
Hej bytte till mig en cougar för någon dag sen som inte gick. böt cdi,tändspole så gick den igen :eyebrows: När den är kall går den klockrent men var för första gången å varmkörde den idag så när man trycker full gas stryper den hela tiden men om man håller 1 cm ifrån full så går den hur bra som helst.. :wacko: Har inget luftfilter på den just nu men om de hade varit att den får för mycket luft så hade den ju gått dåligt hela tiden? så någon som vet vad de kan vara för fel?
 
E

eMe181

Är nog för att den får för mycket luft, min gör likadant...

Sätt dit ett par Uni filter eller en luftburk så löser det sig ska du se =P
 

julle1

Medlem
12 mar 2011
48
0
1
SESE
Är nog för att den får för mycket luft, min gör likadant...

Sätt dit ett par Uni filter eller en luftburk så löser det sig ska du se =P
får ett luftfilter idag. men den gick hur bra som helst när den var kall men sen när den var varm så stryper den hela tiden, borde ju gå dåligt hela tiden?
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Men börja att fixa en rycknödstopp eller någon annan stopp.
Det är en säkerhetsak inte bara för er egen del. Det är främst för att inte riskera att maskinen kör på någon annan eller något om det går fel någon gång.

Kolla så chocken inte har hängt sig går tillbaka helt i förgasarna eller wire om du aldrig behöver använda den. Du borde behöva använda den för att kallstarta.
 

julle1

Medlem
12 mar 2011
48
0
1
SESE
får en stoppknapp imorgon så då är de fixat måste bara få skotern å gå som den ska så man kan börja använda den. jo ska kolla choken,insugsgummin ifall den tjuvar luft och montera dit ett luftfilter.