Commander 600R -2020

TrapperT

Medlem
6 dec 2016
49
6
8
Hej

Har lite beslutsångest gällande kommande nyköp, finns det några här som testat kommande Commander med 600R e-tec motorn.
Vad tror ni förbrukningen landar på denna maskin? vid cruising samt lek
Upplevs den så lättkörd/smidig med nya Radien som det skrivs? Har egentligen inget behov av att dra tunga lass.

Har bekanta som kör Titan Men frågan är om denna är en "light-version" i köregenskaper/egenskaper (bortsett från dämparna och effekt)

Ser att fler med 49 Ranger med 600R PRO klagar på smygförmågan

Som sagt är lite kluven till maskinval just nu..........49 Ranger 600ACE är optimal för mig till 90% MEN kommer fm. sakna lite kraft och lek 10% av tiden............
 
Last edited:

A.Holm

Välkänd medlem
8 feb 2007
2.783
55
48
Grängesberg
Om du inte har behov av att dra tungt så ser jag inte nyttan av Commander.
Då är ju Rangern perfekt.
Och med 600R så har du ju effekten du saknar hos 600 Ace.

Att 600R är ryckig beror på variatorkalibrering.
Är ju rätt säker på att Brp eller nån annan hittar en setup som funkar bra.
Verkar ju vara en känt problem.
Pressa din handlare att du vill ha en lösning på detta innan du gör affär.
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Pressa sin handlare ger ju absolut ingenting om inte handlaren har kunskapen som krävs, och, det är det inte många som har (gällande variatorkalibrering/setup). Skulle gissa en handful i vårt land. Dessutom är ju dom i händerna på BRP's utvecklingsarbete så det grejer BRP har att erbjuda är vad handlarna har till hands. Oftast är det ju eftermarknaden som hittar dom bästa lösningarna på variatorsetups, och då står handlarna där och säger...
 
Last edited:

A.Holm

Välkänd medlem
8 feb 2007
2.783
55
48
Grängesberg
Självklart är det inte handlaren själv som ska lösa problemen, utan han ska ju föra saken vidare till BRP.
Det dummaste man kan göra är ju att bara slanta upp och inte ifrågasätta nåt, på nåt som man redan från början vet inte fungerar som det ska...

Såå, om 1st Åf får in 5 kunder som alla säger att dom vill köpa en ny skoter, men dom kräver att BRP presenterar lösning på vissa problem innan dom tänker skriva på köpeavtal så kan det hända saker.
Om sen 20st Åf skulle höra av sig till BRP om problemen så är det plötsligt affärer om 100 maskiner det handlar om.
Då borde BRP börja lyssna tycker jag...


Eller inte, för dom verkar ju lyckas kränga maskiner ändå, konstigt nog... :)
 

TrapperT

Medlem
6 dec 2016
49
6
8
Har hitills inte varit i kontakt med ngn som har svar på 600R :s smygproblem bara fått felet bekräftat, ca 1000v skillnad i start varv dessutom Men vore själv besviken ifall jag gått på reklamen och köpt en skogssmygare...

Återgår till ämnet i tråden - Commander 600R e-tec

Om ngn provkör denna maskin på BRP On Tour dagarna så skriv gärna Vad ni anser om maskinen här, tack.
Hörde att 49 Rangern 600ACE inte skulle vara med Men ifall den nu är så skriv gärna i den tråden jag skapade om den maskinen. Har dessvärre inga möjligheter att åka på ngn av mötesplatserna Men ny maskin beställs inom några veckor.
 
Last edited:

TrapperT

Medlem
6 dec 2016
49
6
8
Någon som tittat på Nya Commander 600R e-tec vid ngn utfäst Lynxträff i landet i dagarna?

Skriv gärna Vad ni anser isåfall.
 

deves

Ny medlem
10 maj 2019
4
0
1
47
Sverige
Har hitills inte varit i kontakt med ngn som har svar på 600R :s smygproblem bara fått felet bekräftat, ca 1000v skillnad i start varv dessutom Men vore själv besviken ifall jag gått på reklamen och köpt en skogssmygare...

Återgår till ämnet i tråden - Commander 600R e-tec

Om ngn provkör denna maskin på BRP On Tour dagarna så skriv gärna Vad ni anser om maskinen här, tack.
Hörde att 49 Rangern 600ACE inte skulle vara med Men ifall den nu är så skriv gärna i den tråden jag skapade om den maskinen. Har dessvärre inga möjligheter att åka på ngn av mötesplatserna Men ny maskin beställs inom några veckor.
Intressant, vi är inne på samma spår, vill också ha en smygare men är fundersam om 600 ace räcker till.