Commander 600 SDI 2009

100140

Välkänd medlem
25 maj 2009
255
7
18
Luleå
Någon som vet vad det kan vara för fel på en Commander som ibland inte vill starta, när man trycker på startknappen så ska ju bränslepumpen surra och mätarna går upp och ner, men ibland så surrar inte pumpen och mätarna går upp och ner men när dom kommer ner så slocknar allt.

Fick igång den men den gick som en kratta och togs sig knappt upp på släpet.

Efter att par dagar i garaget så funkar allt som vanligt igen.:confused:

Kan det vara kondens/fukt någonstans?
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Är det jag som gör något fel när jag försöker lägga in en länk, eller är det någon form av censur mot LynxTalk på Snowmobiles forum??
 

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Har för mig att LynxTalk och Snowmobile varit lite lätt osams tidigare, eller i alla fall den ena har haft agg mot den andra, och vill minnas att det slutade med den censuren du nu råkade ut för...

Till TS: Har du kollat batterispänningen? Har hört att SDIn är känslig mot dåliga batterier... Vet att jag har läst om andra SDI maskiner som gått som krattor pga dåligt batteri, och även varit med om en som var helt omöjlig att få igång med hjälp av snöret då batteriet varit urladdat, strömmen räcker då inte till både bränslepump, motorstyrning och tändning...
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Tråkigt när man inte kan dela på erfarenheter mellan likasinnade forum...

Jaja, i tråden från LynxTalk så är det bild på kontaktblocket för ECM:en och det är ärgade stift där, och tydligen så är detta inte helt ovanligt. Kan även uppstå oxidation och sönderärgade stift i andra kontaktstycken på SDI-modellerna.

Så dra isär dina kontaktblock och kolla så att allt är fräscht och rent.
Skriv tillbaka när du hittat felet så att andra kan få hjälp av det.