Lika ofta som med bilen.tycker det är dåligt.. man vet ju aldrig när man får slut ström :/
Både och, personligen anser jag det är bra att de stoppat undan handtaget bakom panelen så slipper man den, har heller inte själv behövt använda manuell start de senaste 10-15 åren/7 senaste maskinerna, dock givetvis så skall det finnas möjlighet till manuell start för en 2 T, även ett 1-3 år gammalt batteri kan ju gå sönder iom dagens låga kvalitetskrav/kundernas ovilja att betala lite extra för kvalite men det är ju en helt annan historia.tycker det är dåligt.. man vet ju aldrig när man får slut ström :/
BRP är bara ute efter att tjäna ännu mer pengar och monterar ej magnapuller på flera modeller av-11r.Sen står kunden där med sin nya maskin och frågar säljaren om snörstart behövs."Jaa" svarar han "Tänk om du är långt ute på fjället och blir utan batteri" (hört själv).Kunden lägger ut 2000 kr till (minst) och får den magnapull som varit standardutrustning fram till -10.Sen lägger han ut 4 papp till för att få en ruta som fungerar samt ett bukskydd som absolut krävs på dessa fantastiska XU-maskiner.Tycker 130´-140´kr borde räcka för att garantera kvaliten på grejerna,inte f-n har Yamahas bruksmaskiner lägre kvalitet trots att de är billigare.Nää BRP har ett strålande koncept i XU:n men måste för tusan få ordning på kvaliteten...Både och, personligen anser jag det är bra att de stoppat undan handtaget bakom panelen så slipper man den, har heller inte själv behövt använda manuell start de senaste 10-15 åren/7 senaste maskinerna, dock givetvis så skall det finnas möjlighet till manuell start för en 2 T, även ett 1-3 år gammalt batteri kan ju gå sönder iom dagens låga kvalitetskrav/kundernas ovilja att betala lite extra för kvalite men det är ju en helt annan historia.