Colaburkskvalitet?

SnöVit

Medlem
26 apr 2006
18
0
1
Jag har lyckats få en del "plåtdefekter" på min Vector. Två stycken bulor i sidan på tunneln och lättare deformationer på fotstegen längst bak. Bulorna sticker ut och verkar vara orsakade av isklumpar inne i tunneln (kan inte komma på någon annan orsak). Har någon annan råkat ut för detta? Är det verkligen acceptabelt? Har aldrig haft detta på någon tidigare skoter, har Yamaha tunnare plåt än andra?
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
det är tyngden av ljuddämparen som har orsakat bucklorna,i samband med hårdkörning/hoppning.
fick själv bucklor på min rage när jag tog bort förstärkningarna i tunneln i samband med byte av förlängningen.
kapade till förstärkningen och nitade tillbaka den,efter att jag slog ut bucklorna med en gummiklubba=inga problem.
många som haft samma problem på sina korta vectors i usa=inga förstärkningar på dom korta,men finns som tillbehör,eller gör en egen.
 

SnöVit

Medlem
26 apr 2006
18
0
1
Har läst om veckning i chassiet längst bak på Totallyamaha, men min bulor är mitt på tunneln, ungefär i höjd med bakre dämparen. Jag är en gubbe på 42 år och hoppar inte med skotern, lite puckelkörning har jag kört men det tycker man den ska tåla.