Cobra Ultra ( 1996 ) Gångproblem... ?

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Hej! har ett problem! Men skoter dog i förrgår men jag kunde köra hem den på en cylinder. och igår när jag skulle starta å kolla upp problemet så fanns det ingen gnista alls så det är väl tändspolen eller cdi:n som har gått! är det någon som vet om man kan mäta upp grejerna och hur man går till väga?

Mvh/Joel
 

boost

Medlem
28 nov 2005
42
0
1
utanför umeå
har du provat att byta tändstift... eller va de ingen gnista på nåt av stiften?
har råkat ut för liknande på en annan skoter å då va det tändstiftet
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Japp, Jag bytte ju bägge stiften när den dog, då då gick den fortfarande på en! och jag körde ju den hem, sen dagen efter=tvärdöd! La la tändhatarna mot blocket och röck, men det vart ingen gnista mellan tändhattarna och blocket som det brukade bli annars :/
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
hej..
känner du ingen som har en t-spole du kan låna,cdi e inte lätt å kolla det e bara å byta...sätter nästan på att det e cdin som *****s.tur e att dom e billiga till rotax ...ca 6-700 kr
till brosans yamma kostade den...4000 =)
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Jo, jag fick tag på kompisen till slut! så vi ska sätta dit min tändspole på hans Ultra och ger den gnista då så är det ju inge fel på den! och då är det ju CDI:n som felar! Men som sagt, den är ju inte så dyr till en Lynx (725kr på Rinab) Usha! jag förstår inte hur dom kan kosta så mycket till tex en yamaha, Arctic cat mm! så får se imorgon nu då var som är åt skogen!

Mvh/Joel
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Nu har jag testat spolen på kompisens ultra, och den funkade. Så det är nog som du trodde att det är cdi:n så nu har jag beställt en sån på rinab, och dom skulle skicka den redan idag Så nu är det bara att väntaå se om den funkar :)


Mvh/Joel