Cobra Rave-670 ( 1995 ) Går för snålt... ?

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Hej! skulle behöva lite hjälp!
Jag har en lite moddad Rave670 -95 som aldrig vill funka riktigt :/
efter att i stort sett allt som kan gå sönder har gått sönder så har jag bara en dämparrenovering kvar till att jag är rätt nöjd med maskinen, MEN
Den är orginal i motor och en kolv brann upp 2005 så jag helrenoverade hela motorn då. efter lite strul med den där j-la slidskivan så startades den upp och gick några mil 2006 (2 skotrar då)
Nu till problemet: slidskivan är nu med experthjälp monterad på ett riktigt sätt men skotern går magert och jag behöver hjälp med va f-n de kan va???
visst kan jag utesluta ett tändningsfel och koncentrera mig på bränsleförsörjningen?

kan man se om bränslepumpen håller på att ge upp?
Det sitter ett filter efter tanken men det ser fint ut
och vad jag har hört så samlas all skit i 90graders kopplingen in till tanken?
Nån som vet hur man ska kolla det på ett enkelt sätt? dvs inte montera lös hela tanken..

vore väldigt tacksam för lite tips! :D
(mitt eget tips är snart C4!! ;P )
 

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
Sv: Skotern som gud glömde!?

hmm har inte en sådan skoter själv men ett sätt för att kolla om det är skit i slangarna är ju att lossa dem i båda ändarna och sen blåsa manuellt och känna om det är trögt(inte genom bränslepumpen men genom slangarna). efterssom luft inte har samma densitet som bensin så direkt känna om det är helt rent, men det är ett tips från min sida iaf och du kommer ju känna om det är nått större skit i vägen iaf.

kanske är för mycket jobb ändå men men man behöver ju ala tips man kan få ju ^^
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Sv: Skotern som gud glömde!?

Bara jag slipper demontera tanken med alla popnitar o elände så... :D
jag har undersökt alla slangar förutom 20 cm från tanken o innåt . men eftersom det sitter en
90graders vinkel ut ur tanken så slagas det igen där ist för i filtret lite längre fram
Ska nog montera lös tanken endo :/ , suck! (då blire filter i tanken ist! )
Hur sitter slangen i tanken?, nån som vet om den hänger löst så man kan fiska
upp den så kan man ju blåsa i den utan o demontera tanken?
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Luft i slangarna från pumpen in till förgasarna borde ju betyda ett hål på nåt av membranen, ska byta dom så fort så möjligt. återkommer efter det....