Cobra Enduro

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Jag har varit och tittat på en 95:as Enduro och jag tyckte den gick ganska bra det är bytt till 670 cylindrar och kolvar kan nån säga om det är en bra skoter gick då hyggligt hårt...
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
jo men på nått sätt så gick min 3-6:a bättre i snön... och jag är mer inkörd på den så det blir nog att ha kvar den har satt ihop motorn idag...
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
kmracing skrev:
Det är hårda maskiner, det finns en hel del "buggar" i dem, med dessa borde va fixade på de flesta maskiner vid det här laget...
vadå för buggar?? Du kmracing, hur funkar det föresten med 36mm matta på cobra enduro? tar det i tunneln eller nåt?
 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
På min maskin gick det inte att linjera variatorerna, lagret på mot sek. variatorn var vänt med låsringen utåt vilket medförde att variatorn inte gick shimsa in tillräckligt, lagret gick inte vända med mindre än att jag fick svarva av sek.axeln. Vet inte om detta fel var bara på just denna skoter men problemen med sprängda variatorremar som jag hört mycket om på dessa skotrar minskade ordentligt efter detta. Vidare ett feltryck i verkstadshandboken till årsmodell 94 där bestyckning till förgasare höger/vänster tydligen blandats ihop och även satt fel i skotern, detta fick jag byta 2 kolvar pga.

36mm matta går utmärkt att ha på min skoter, vad jag har sett finns det fortfarande nån centimeters spel mot främre kylaren som är den "kritiska" punkten...
 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
Jag hade 25mm matta tidigare, bytte iof. motor nästan samtidigt till en som inte går så snålt :D Men det lilla jag körde med orginal motorn kändes det inte nån större skillnad på motståndet trots att det är en 345mm matta