Clicker Dämpare

Powder 700

Aktiv medlem
9 aug 2004
64
6
8
Edsbyn
Är det nån här som har nån erfarenhet från orginal click dämpare på artic cat. Jag köpte nyligen en 02ans zr 500 som gått 250mil (av handlare) med click i boggien jag klagade på att dämparen var mjuk när jag provkörde den så dom renoverade den åt mig innan jag hämtade den. Nu har jag varit till funäsdalen och åkt över nyår det blev ca 35 led och fri åknings mil och dämparen är skitkonstig. Den är relativt bra när man trycker ihop den men den har absolut ingen retur man får nästan hjälpa ut den stackarn. Å dä spelar ingen roll hur man ställer cliker ratten den är lika ändå! Har nu hört från en kille som hade en 800 02a och han hade också problem med sin clik! Är det nån som har hört nånting om dessa dämpare?
 

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Jag hade dessa på min ZR 600 .. Det är ju inte dämparen i sig som sköter returen, det är ju fjädern / arna Prova justera där istället
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Om den är seg ut så har du ju för mycket returdämpning och inte för lite som du skriver och att dra ut dämparen dvs. trycka isär boggin är ju som tidigare sagts fjäderns uppgift.
 

Powder 700

Aktiv medlem
9 aug 2004
64
6
8
Edsbyn
Har nu rivit boggien och kollat dämparen lite mjuk enligt mitt tycke annars funkar den som den ska,men däremot så är främre boggiedämparen slut så det är troligen den som spökar.