Choke som sitter stumt!!! Blir snart vansinnig

Johan Rydström

Välkänd medlem
25 feb 2010
114
0
6
Hej.
Tänkte jag skulle ordna upp choken nu såhär innan vintern! Den sitter nämligen helt jävla stumt i förgasaren. Så jag kan inte choka alls. Den lilla "klumpen" som vajern ska lyfta upp har alltså kärvat fast totalt!

Jag har knackat lite här å var runt choken, stoppat ner en mejsel och knackat på den. Sprayat i 5-56 i hålet, provat med olja. Haft förgasaren legat i vinsyra. Men skiten släpper inte!

Är borra ur skiten nästa steg? Eller enklast köpa en annan förgasare?

Mvh
Johan
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Så har det blivit för mig också en gång, fick skruva bort wiren och bända upp plunshen med en skruvmejsel :)
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hotstarten på en rmz jag hade satt riktigt hårt en gång för mig också. Men jag sprayade på crc ett par dagar, och sen drog jag ut den med våld. Du kan även testa att värma godset och sedan spruta på crc -40 på själva choke kolven och se ifall det släpper. Värme utvidgar o kyla minskar. Lycka till !
 

Johan Rydström

Välkänd medlem
25 feb 2010
114
0
6
Hej.
Har provat alla diverse sprayer som ska lösa upp. Har haft den stått med spray i i flera dagar. Legat i fotogen och allt möjligt. Fungerar inte att bända upp med skruvmejsen heller. Är precis som om den är fastsvetsad i. Sitter helt sjukt hårt. Satte upp förgasaren i ett skruvstycke och drog i wiren, det som kommer hända då är väl att wiren släpper. För det händer INGENTING.7
Är lite rädd för att värma på förgasaren, helt plötsligt kan det bara tjoffa till så har man en klump på golvet :D

Ingen som har något super tips?