Okej, nja jag tänkte mammas 600 går väldigt knepigt på mellan och lågregistret. Klent gassvar osv.
Inbillat mig att det är soppan som inte infinner sig för att få snål l/milen. 800an upplever jag inte det på.
Behöver säkert en variatorjustering, första åtgärd innan man kör överhuvudtaget anser jag vara att demontera variatorerna, rengöra allting noggrant osv, detta för att få ett känt startläge.
Etec kan kännas lite trulig efter det att inkörningsmappen släppt och tills dess att övriga komponenter i drivlinan satt sig som t ex sekundärfjädern, är det en fjäder med förspänning så är de ofta ställt hårt vid montering och hamnar någorlunda rätt efter en säsong.
Dessutom är de flesta maskiner variatorkalibrerade för bästa bränsleekonomi på gott och ont, de tillfällen då "mamma" vill gasa av sig så märks då vad som saknas i kalibrering för aktiv körning