-Känn på allt, kolla efter glapp i alla axlar, hjul, styrning och sånt.
-lyssna efter missljud, både när den är på tomgång och när du provkör.
-sprickor i dynan kan betyda att skummet i dynan är "ruttet" om det kommit i fukt.
-Titta runt nitarna i chassit, om färgen är borta där så betyder det att skotern gått våldsamt så att det har brytit i chassit.
-om något är trasigt så fråga varför det inte är fixat, säger han att det är lätt att fixa men han har inte orkat, så räkna med mycket jobb och ev. dyra delar.
-kolla så att det inte är svetsat i boggie/framvagn eller allra helst motorn. då har den ägts av en "epamekare".
-kolla om skruvar och muttrar är slitna eller utbytta, då är den skruvad mycket=Problemskoter.
-Undvik att köpa trimmat/borrat eller allt vad det nu är, då är det större risk högre bränsleförbrukning.
Det var det jag kom på just nu. jag har inte kollat i artikelarkivet (har inget lösenord) så jag vet inte om jag skrivit nåt som står där.
Hoppas det var till nån hjälp, rätta mig gärna om jag har fel på nån punkt.
