check engine varningslampa?

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
tjena.

min 03:a f7:a går som ett skott.. men för nån dag sen började check engine lampan blinka. å sen slutade den.. sen blinkade den å efter de lysa konstant å sen sluta.. höll på så hela dagen. jag var lite orolig från början men efter ett tag så körde ja hem den efter som inget var fel. iaf på de man märkte.

nån som vet varför den beter sig så? vad innebär lampan osv? kan den ha varnat för at den började gå lite varmare än förut? (det var hårt före å dålig kylning. men värmelampan lysde aldrig) elr kan det ha varit elfel?


tacksam för svar. vill inte sponsra arctic cat handlaren här i stan. dom är inte trevliga att ha att göra med alls.
 

octane

Medlem
21 okt 2004
14
0
1
Kramfors
Om de är hårt före eller de är hård packad led så kan de beropå att den sprutar in bränsle som kyler motorn..
Så ha jag fått det förklarat iaf.. Å kör man då ut i snön när den blinkar/lyser så slutar den påengång.. om den blinkar länge så börjar skotern att bludra..
 

Knasen

Medlem
14 jan 2005
10
0
1
Exakt den började gå lite varm har du ingen instruktionsbok till den

där står det vad alla blinkningar är för nåt
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
Knasen skrev:
Exakt den började gå lite varm har du ingen instruktionsbok till den

där står det vad alla blinkningar är för nåt
nepp.. det har ja inte fått med.. lite drygt ibland när det kan va små grejer som man inte kan kolla i en instruktionsbok..

men då bör det ju vara de..

tack ska je ha..
 

Knasen

Medlem
14 jan 2005
10
0
1
messia skrev:
nepp.. det har ja inte fått med.. lite drygt ibland när det kan va små grejer som man inte kan kolla i en instruktionsbok..

men då bör det ju vara de..

tack ska je ha..
Om du vill så kan jag skicka den sidan på din mail

har skannat av den.