Check Engine lampan F7

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Kan vara igensaggade avgsportar inget konstigt att man får riva dom på F-kissarna då och då.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de här är andledningarna , olika antal blinkningar :

1) throttle position sensor
2) water temp sensor
3) Intake air sensor
4)berometric air sensor
5) injectors
6) servo motor
7) constant flash hot

Rigge

Medlem
13 jan 2009
6
0
1
Avesta
samma för mej igår, det va så hårt på lederna så den fick för lite kylning av snösprut, stanna ett par minuter och upp i sadeln igen

zToN3

Ny medlem
16 feb 2009
4
0
1
Skellefteå
På min F7 -03 har Check engine blinkat då jag tappat fjäder till slutburken å avgastempen inte blir helt 100% rätt, även då jag kört nu för några veckor sen då det inte var allt för mycke snö på isen som kylde, men då jag kom till en äng brände jag ut i snön där å lampan slutade lysa. värmen är det vanligaste imo

B

Biosteel

På min F7 -03 har Check engine blinkat då jag tappat fjäder till slutburken å avgastempen inte blir helt 100% rätt, även då jag kört nu för några veckor sen då det inte var allt för mycke snö på isen som kylde, men då jag kom till en äng brände jag ut i snön där å lampan slutade lysa. värmen är det vanligaste imo

låter otroligt eftersom jag körde utan slutbruk med bara pipa o de va ingen skillnad . ingen lampa som lyste eller så :stupid:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
finns heller ingenting som känner av avgastempen , oftast blinkar den vid hög motortemp

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
40
Järvsö
När jag drar i startsnöret så blinkar checkengine lampan till just när de blir kontakt. Är de normalt? För den lyser ej när den går.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
har aldrig tänkt på det men de är säkert normalt så länge den är släkt då motorn går , på bilar brukar ju enginediagnos lampan lysa just när man vrider på tändningen