Check Engine efter kortslutning, FST Swichback 2008

JWL

Aktiv medlem
23 dec 2009
76
0
6
Jag har problem! Jag skulle montera 12 v uttag till min GPS idag och lyckades tyvärr få en mutter emellan polerna så att det blev kortslutning. Jag brydde mig inte mer utan monterade klart.

Sedan när jag startade den fick de gå på tomgång ett tag och allt var ok. När jag skulle lägga i backen så hände dock ingenting. Det är elektrisk back (inte som vänder motorn) utan som petar i backen åt en. När det inte hände något så tryckte jag några gånger till och sedan började Check engine lampan lysa.

När jag startar om den så lyser Check engine, jag får inte i backen samt att det inte går att varva mer än 2-4 tusen RPM.

Jag har kollat säkringar och hittar ingen trasig. Reläena har jag bytt plats på då de var likadana allihopa. Men det är samma fel ändå.

Några ideér?

Känns riktigt tråkigt nu och känns som jag är riktigt klantig som lyckades kortsluta.
 

JWL

Aktiv medlem
23 dec 2009
76
0
6
Problemet löst. Efter att den fick gå varm på tomgången åkte jag en sväng och då fungerade motorn som den skulle. Det var nog bara att den var kall som gjorde att den inte varvade mer. Check engine lampan lös dock hela tiden men när den gick så pass bra så tog jag en ganska lång tur. När jag kom hem försökte jag lägga i backen och den hoppade i samtidigt som check engine lampan slocknade. Troligtvis något som hade fryst då jag har den ute. Känns riktigt bra nu i alla fall, som vanligt hann man ju skena iväg med allt som kunde vara trasigt och hur mycket det skulle kosta.
 
Last edited:

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
hade samma problem med våran fst och det visade sig vara en typ av plastinfästning som lägger i backen som spruckit. Därför gick inte backen i som den skulle alla gånger och det fick till följd att chek eng lampan började lysa.