Chassi utan papper?

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Vi ser alla annonser med hyffsat nya skoterchassin/delar på blocket. Många annonseras som ej registrerade utan papper.
Varför säljs dessa? Stulna? Är inte alla skotrar registrerade?

Alla är förstås inte "heta" men man kan förstås ställa sig frågan.
Själv är jag övertygad om att de flesta skotrar som är stulna säljs i delar. Delarna bär ju inte chassinummret, eller hur?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tror det förekommer en hel del stulna prylar på blocket, skoter eller ej. Men jag kan inte tro att det finns många som är så dum och lägger ut stulna delar på annons helt öppet, och dessutom skriver att det är oreggade prylar det handlar om. Det är ju att be om det lixom.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag ser en trend att demontera halvnya skotrar för att det ger mer pengar än att sälja kompletta. Sen har några importerat och insett att det inte var så billigt/enkelt att regga in den.
Såkert är det några stulna också men det är modigt/dumt att sälja dom offentligt.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Dedär beror ju på, tog en maskin från usa den är ju såklart oreggad. Har även köpt en xp 800 tunnel från en skoterskrot som var smälld framifrån(den jag har byggt min pro800 på) även en freeride 2012 tunnel som är knäckt baktill så de finns ju oregistrerade chassien också beroende på vart man köper dom. Men visst nog kan jag tänka mig att endel chassien på blocket inte är ärliga. Dock kan ju folk sälja papperna på sidan av också.