CDI BOX Kompabilitet!!

Emiedl

Ny medlem
22 jan 2022
3
0
1
24
Umeå
Hej, behöver lite experthjälp på en cdi box till en polaris IQ shift 550 -10. Misstänker att cdi boxen strular och hittade en liknande från en -11as IQ lxt. Alla nummer stämmer förutom de sista 4. Har inte lyckats hitta en box med exakt samma nummer och då har jag skannat hela nätet så tänker att det kanske är unikt för varje box? Han på skroten hävdade att det är samma box men mekanikern på polaris tror att de inte är samma box då artikelnummerna i sprängskissen på cdi boxen i polaris databas inte stämmer överens mellan maskinerna. Se bilder på de två cdi boxarna i fråga
 

Attachments

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Den är värd att prova de kan absolut funka trots nr skillnaden. De som jag tror skiljer lite är mappningen men de går inget på den maskinen för de dränks i soppa även om mappen skulle va snålare.
 

Emiedl

Ny medlem
22 jan 2022
3
0
1
24
Umeå
Den är värd att prova de kan absolut funka trots nr skillnaden. De som jag tror skiljer lite är mappningen men de går inget på den maskinen för de dränks i soppa även om mappen skulle va snålare.
Okej!! Då beställer jag hem den å testar! Tack så mycket för svar, det låter väldigt rimligt