Carbon Reeds eller ej ?

FOX1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
22
0
0
Vad har du för uppfattning eller erfarenhet av Carbon Reeds till Polaris. Vad blir det exakta resultatet? Bättre gasrespons? Mer effekt? Bättre bränsleekonomi? Hur är driftsäkerheten och är det, nått man bör se upp med? Är det en prisvärd produkt i förhållande till resultatet?

Låt höra !!!
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Reeds...

Halloj!

Har inte provat dessa reeds i någon polaris, men har haft dom i en wildcat 700, så jag tänkte dela med mig av erfarenheterna från den maskinen.

I w-catten satte jag CarbonTech Racing kolfiber reeds, och vad jag kunde märka var att den svarade bättre på gasen, blev lite rappare alltså, maskinen verkade axxa lite bättre åxå, men det var inte så våldsamt mycket. Däremot började maskinen dra lite mer bensin än tidigare, kanke 1 - 2dl per mil eller nåt sånt... Jag hade maskinen i 2 år med dessa reeds, och hade inga som helst problem med dom, så nog tror jag driftsäkerheten är bra (kör ca 200 mil per säsång).

Som avslutning kan jag säga att jag var nöjd, och tycker att man får det man betalar för, dessa reeds som jag köpte kostade nämligen bara en dryg 50-lapp/st mer än orginal, så för den extra slanten var dom värd varenda krona....

Hoppas detta hjälper dig.

Observera att detta är min högst personliga åsikt, och att det säkert finns andra som tycker annorlunda.

Mvh
Hans