camoplast ripsaw

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Är själv inte särskilt för rip saw mönstret, men varför sätter Lynx det på sina nya maskiner om det är sån skit som alla säger? Den skotern om någon bör ju vara anpassad efter skandinaviska förhållanden.. Dock har Lynx valt 38mm på sina maskiner tack och lov, men nog föredrar jag en konventionell matta

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
grejen med ripsaw är ju att du ska ha bättre grepp eller hur.Det är väl därför tillverkarna sätter dem på led och crossover skotrar.Men på den amerikanska marknaden så dubbar ju dem flesta sina mattor å då är de ju bättre me lågkammar

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jodå, ingen dålig matta, har en sån själv och den har nu gått över 1500 mil och jag tror jag saknar 1 eller 2 kammar.

Dock vill jag ha lite mer att skyffla med, har något svårt att få fäste...

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
lustigt att din hållit så bra. har kört 216 mil med min ripsaw och det fattas redan några kammar, har inte kört på något heller och den är bara körd när det funnits bra med snö. visst det är ingen dålig matta om man bara åker nypistad led, men vem fan gör det? inte jag iaf. i djupsnön är den flera gånger sämre än en vanlig helkam 32mm, tycker att dom är att jämföra med en vanlig 23 matta vid ospårad körning eller vid lös led.

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
lustigt att din hållit så bra. har kört 216 mil med min ripsaw och det fattas redan några kammar, har inte kört på något heller och den är bara körd när det funnits bra med snö.
Har kört 370mil i år och jag saknar också några kammar :(
Har inte märkt av att jag kört på något.