C&A PRO XTX eller BX? monteringssats?

Jimmu

Välkänd medlem
27 dec 2009
144
0
6
Hagfors
Måste nog köpa ett par nya skidor till mon Skidoo MXZ, XP chassit.

Frågan är vad jag ska satsa på?
Var inne på en allround skida, och då passar ju XTX bra tänkte jag.
Efter att ha läst lite upplever jag det som att XTX skidan gärna vill skära ner i snön, medans MTX skidan mera flyter i pudret, så frågan är om det ska satsas på ett par BX istället som verkar vara något mellanting mellan XTX och MTX?

Nästa fråga ang. monteringssats, är det värt pengarna, eller kan man lika gärna svarva sig ett par bussningar på jobbet?
Det är väl skidgummina då, passar original gummina, eller är jag tvungen att köpa nya?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Monteringsatsen innehåller gummi också så du kan inte ha original....

Kör du mest led satsa på xtx kör du mest utanför leden och är å skråar mest satsa på bx.. Är du mest å myr surfar så satsa på mtx
 

nisse800

Välkänd medlem
27 dec 2012
136
0
16
Just till din maskin ska du återanvända original gummina! Är inga gummin med i monteringssatsen. (Däremot instruktioner om att återanvända original gummin)
 

Jimmu

Välkänd medlem
27 dec 2009
144
0
6
Hagfors
Det jag kunnat läsa mig till är att vissa monteringssatser levereras utan skidgummin, det är alltså så på BRP fick jag nu bekräftat :)
 

nisse800

Välkänd medlem
27 dec 2012
136
0
16
Tvivlar du på vad jag skriver.... :)
Helt rätt! Aldrig fel att dubbelkolla.....

Jag köpte XTX skidorna och mont. sats för 2 veckor sen, tyckte det verkade vara en bra kompromiss för kortbandare. Hur gärna man än vill så funkar det ju inte att köra i 2 meter puder.... Så BX och MTX föll bort för min del. Tiden får visa om man gjort rätt val!
 

Jimmu

Välkänd medlem
27 dec 2009
144
0
6
Hagfors
Tvivlar du på vad jag skriver.... :)
Helt rätt! Aldrig fel att dubbelkolla.....

Jag köpte XTX skidorna och mont. sats för 2 veckor sen, tyckte det verkade vara en bra kompromiss för kortbandare. Hur gärna man än vill så funkar det ju inte att köra i 2 meter puder.... Så BX och MTX föll bort för min del. Tiden får visa om man gjort rätt val!
Tvivlar nej, verkade det så? ;)
Ser nu att vi har precis lika skoter, så jag litar på att du gjort ett bra val! ;)
Tack för ditt svar! :)