C&A Pro skidor

Kappten nemo

Välkänd medlem
14 dec 2008
138
0
6
Ullånger
jo då det har jag gjort men tyckte inte jag hittade så mycket, dem allra flesta åker väll med slp pp kanske. Men en del info har jag hittat men inte tillräckligt. Tänkte se om det kan komma in omdömen på olika C&A pro.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Rev Renegade 800 -07
C&A XT: Den höll upp maskinen bra är man åkte rakt fram, men på tok för aggresiva, tunga att burka med.
C&A Razor: Fin allround

IQ440 -06
C&A ADX: Bra allround, saknade en aning "bett".

600RS -08
C&A Razor: Bra smidig skida men saknar lite skärpa för min del.
C&A Outlaw: Kanonskida, bra bett samtidigt som den är relativt lättsvängd (min favorit).
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Rev Renegade 800 -07
C&A XT: Den höll upp maskinen bra är man åkte rakt fram, men på tok för aggresiva, tunga att burka med.
C&A Razor: Fin allround

IQ440 -06
C&A ADX: Bra allround, saknade en aning "bett".

600RS -08
C&A Razor: Bra smidig skida men saknar lite skärpa för min del.
C&A Outlaw: Kanonskida, bra bett samtidigt som den är relativt lättsvängd (min favorit).
Hur står sig Outlaw mot SLP PP? Vilken är mest lik SLP PP, har ingen koll på C&A skidorna.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Hur står sig Outlaw mot SLP PP? Vilken är mest lik SLP PP, har ingen koll på C&A skidorna.
Jag har tyckt att SLP PP riktigt grymma på reven men på min rs tycker jag de blir för spåkänsliga och därmed är de jobbiga att köra. Outlaw styrde dit man siktade utan att vara nervösa även fast de kanske inte styr riktigt lika skarpt som PP gör.
 

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Ja slp pp verkar vara den mest använda skidan i sverige. Så skulle vara skoj att köra med ett par c&a skidor istället. Vara lite annorlunda ;) och så är de ju snäppet snyggare.

Någon som kört med c&a skidor på en Lynx RE och kan säga hur de funkar. Funderar själv på C&A Trail X. Är det något att använda? Kör blandat led och utanför. Vet själv att slp skidorna är ett STORT lyft på RE så undrar om det finns några C&A som liknar dem i uppträdande utanför led och på.