C&A pro eller slp på rev renegade?

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Har aldrig kört CA Pro men en kompis bytte från CA till SLP på hans Freeride och han tyckte det blev som en ny skoter.
Men kross åkarna verkar gilla CA skarpt
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
jo jag hör vissa som säger som din vän och vissa som säger precis tvärt om, har slp på nu men är inte hundra nöjd med dom så tänkte höra om någon hade erfarenhet utav ca pro.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Re: Sv: C&A pro eller slp på rev renegade?

jo jag hör vissa som säger som din vän och vissa som säger precis tvärt om, har slp på nu men är inte hundra nöjd med dom så tänkte höra om någon hade erfarenhet utav ca pro.
Vad är det du inte är nöjd med?
SLP är rätt kinkiga på hur skotern är justerad.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Sv: Re: Sv: C&A pro eller slp på rev renegade?

Vad är det du inte är nöjd med?
SLP är rätt kinkiga på hur skotern är justerad.
Exakt, man måste justera skidtrycket markant och så tycker jag dom funkar absolut bäst när man använder fästhålen så att skidan hamnar så långt fram det går, då blir dom inte nervösa och mer lättstyrda och beter sig kanon vid skråkörning !
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Sv: Re: Sv: C&A pro eller slp på rev renegade?

Utväkla gärna?
Som T.N.T skriver.
Skidtryck men även toe in/out. Testa lite olika men jag tycker ca 5mm out funkar bäst.
Men inställningarna varierar ju efter tycke och körstil.......
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Om jag inte har fått fel information så ska SLP skidorna vara livsfarliga på vårkanten då det är skare.
Dom ska ha en tendens till att vilja skära ner i skaren/hugga.

Jag skulle helt klart köra med C&A!
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Om jag inte har fått fel information så ska SLP skidorna vara livsfarliga på vårkanten då det är skare.
Dom ska ha en tendens till att vilja skära ner i skaren/hugga.

Jag skulle helt klart köra med C&A!
Har SLP på min maskin och inte upplevt problemet med att den skär iväg på skare och liknande. Däremot är det viktigt att ha en korrekt framvagnsinställning.
 

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Jag har haft c&a pro MTX(20cm bred) förra året. De var grymt skillnad ifrån original. dom bar upp skotern jätte bra och de gick även att backa mycket bättre.
den enda lilla NACKDELEN är att skotern vart så stadig, så de vart svårt att burka.

Så modellen MTX är tänkt för folk som kör i mycke puder eller bara ta sej fram i skogen!

Till denna säsong har jag monterat XTX, en smalare skida (18cm bred), som ja hoppas på kommer vara roligare.

Slp Skidan är ju även ett bra alt. till reven.
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
jo dom är som nervösa och dom känns lite svår å få ner i snön riktigt vid skrå åkning. angående skaren så kan jag bara hålla med om att dom är lite trixiga att köra med men det är bara när det är skare utan någon som hellst nysnö uppe på. jag får väl lugna mig lite å testa med lite inställningar innan jag slänger iväg mina slantar. minskat skid tryck kan va en bra ide och flytta fram skidan lite. toe out är bästa för att få dom å bli drägliga i skare har jag märkt ! tack för svar å tips, glad för allt.
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
är det samma infästning på a armar på xp och gamla rev chassiet eller har dom bytt bara för att?
 

fellie

Medlem
22 mar 2010
42
0
1
Jokkmokk
Instämmer på att slp pp är nervösa när det kommer till skare. Har kört både slp och c&a pro mtx och tycker "overall" så funkar c&a pro skidan bättre.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Kan bara tala för SLP PP då jag inte kört CA, men detta är väl båda skidor av klass, skulle gärna prova CA om jag får möjlighet men som sagt skulle vilja prova innan man slänger ut dom pengarna, just för att det även finns en drös av modeller att välja på !
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Sv: Re: Sv: C&A pro eller slp på rev renegade?

Det han jag nämde upplevde som problem med ca pro var när man slänger omkull den och göra en tvär vändning upp för backen som man just kört ner för så bara skär skidan ner i snön och skotern tippar.

Skulle också vela jämföra CA mot PP men tycker CA ser lite grov huggna ut. slp syns dom är genomtänkta i utformningen medans ca ser ut som en mer eller mindre helt platt skida med ett styrstål i mitten.