C&A pro BX

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Hej, har varit sugen på att köpa nya skidor till vintern..

Valet har stått mellan antingen C&A pro MTX eller SLP powder pro.

Men jag såg nu att C&A har släppt en ny skida som heter Booondocking Xtreme och ska vara en renodlad Boondocking skida.
Den är något mindre än en MTX samt är BX lite u formad under till och har 2 fåror på varje skida som ska greppa i snön bättre.

Vad tror ni om BXen, är det något att satsa på?

Info: http://www.caproskis.net/bx

film: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ffUbuy6WzGI#t=15

 
Last edited:

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Jag körde min assault förra året med MTX skidorna och jag tycker att dom var riktigt jävla bra faktiskt, bar upp skotern fint i snön och dom var suverän när man låg å skråa inne i skogen..
Tyvärr så blev dom inte testad på vårsäsongen när det är lite skare, så kan inte uttala mig hur dom är då.

Sen SLP skidan tycker jag personligen är helt värdelös, livsfarlig när det är skare ute. Hugger på tamefan allt så har man otur kan skotern bara tvär dra åt något håll när man kör. Så jag kommer aldrig mer åka med PP skidor.

Kör XTX på IQn och dom tycker jag funkar riktigt bra också, har aldrig varit besviken på dom och då har jag kört två säsonger med dom skidorna. Är samma sak som XT i princip men XTX är mer lättstyrd.
 

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
spelar nog inte så stor roll vilken av ovanstående ni väljer då både ca och slp är bra skidor, vet dock inte hur bx skidan är
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Någon som hittat en recension på BX skidan? Hade varit roligt att testa den.
Ingen som testat Gripper skidor på en M800? finns fästen som passar?
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Funderar också på att testa ett par BX.. körde med ett par MTX ifjol som jag sålde då jag tyckte dom blev för bred när snön blev lite hårdare
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Har fått mina BX... Dock så har C&A pro tabbat sig ordentligt genom att ha skickat ut skidor som inte ens är klara... Då dom inte har borrat tillräckligt med hål på varje skida för att få dit styrstålen... Ska vara 5hål för att få dit dem men jag har bara 4... Sen pratade jag med dem där jag beställde skidorn. Då jag först trodde ä att dom hade skickat fel styrstål, men fick höra att det är C&A som har gjort fel, vissa skidor hade dom inte ens borrat nått hål på.
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Har fått mina BX... Dock så har C&A pro tabbat sig ordentligt genom att ha skickat ut skidor som inte ens är klara... Då dom inte har borrat tillräckligt med hål på varje skida för att få dit styrstålen... Ska vara 5hål för att få dit dem men jag har bara 4... Sen pratade jag med dem där jag beställde skidorn. Då jag först trodde ä att dom hade skickat fel styrstål, men fick höra att det är C&A som har gjort fel, vissa skidor hade dom inte ens borrat nått hål på.
De som borrar på C&A kan antingen inte räkna eller så är de bara skeva, var exakt samma sak på mina XTX när jag skaffa dem. Trodde först att det bara var jag som fått ett måndagsex, men när jag for till åf för att byta eller lösa problemet så visade det sig att alla XTX hade ett hål för lite (vill även minnas att XT hade rätt antal hål). Aja ingen rocketscience att borra ett hål men bara så sjukt irriterande
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
slarvigt värre.. Annars ser dom bra ut? Är dom kortare än orginal? ta ett kort på de om du orkar :)
 

rallep

Medlem
28 feb 2010
48
0
1
m0ngoloid fick också mina bx skidor idag och jag hade precis samma sak bara 4 borrade hål, och på mina skidor passade bara styrstålet en väg, alltså den sidan med en krök på 90 graders vinkel passade bara framåt. Har inte haft ett par ca pro skidor innan men en poolare sa att på hans mtx passade bara stålet så att vinkeln blev på bakre delen av skidan. Hur har du satt dina styrstål? har du 90graders vinkeln på främre delen av skidan?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
På mina BX passade dem bara med vinkeln framåt så satte den ditåt.. Sen om det är rätt eller fel vet jag inte.. Men var ute å körde å den styrde då dit jag ville iaf.

Använde mig utav en 11mm borr när jag borrade.
 
Last edited:

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
bästa skidan jag haft, stabil på skrå ( skär inte ner ) och styr bra på leden.
har kört med mtx och slp PP innan, och den jag gillade minst var mtx'en.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Underbar skida i snön, värdelös på led och hårt underlag. Min skoter vart tungstyrd så in i blåbärsliden.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tycker dom funkar hur bra som helst, flyter hur bra som helst i snön, ända minus är väl att dom är tungstyrda på led vid låga farter... Har nu kört 40mil med dem och är nöjd :)
 

Perra88

Ny medlem
12 nov 2013
4
0
1
Piteå
Jag kör också BX på min m8000 och huur nöjd som helst. Som andra säger. Blir tungstyrt i låga farter på leden men puderegenskaperna väger låångt över.
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Vilka andra skidor har ni kört med? Många verkar tycka att Powder Pro funkar bra på Pro Climben, och är ju rätt billiga nu =)
Sen funderar man ju lite på MoHawk skidorna med